تولید انبوه اولین باتری لیتیوم یون گرافنی

گوشی می 10 اولترا شیائومی، اولین گوشی خواهد بود که در آن از باتری لیتیوم یون گرافنی 120 واتی استفاده می‌شود.
تولید انبوه اولین باتری لیتیوم یون گرافنی

گفته می‌شود گوشی جدید شرکت شیائومی (Xiaomi) با نام می 10 اولترا (Mi 10 Ultra) دارای «اولین باتری گرافنی 120 واتی تولید انبوه» است.

شیائومی ادعا می‌کند که «باتری لیتیوم یون گرافنی» 4500 میلی آمپری، ۱۰۰۰ برابر رسانایی بیشتری نسبت به باتری‌های قدیمی «کربن سیاه» دارد. شیائومی برای این محصول از شارژر ۱۲۰ واتی Mi Turbo Charge استفاده کرده که در حال حاضر حداقل روی کاغذ، سریع‌ترین شارژر موجود در بین تمام شارژرهای کنونی است. طبق ادعای شیائومی، این شارژر می‌تواند باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این محصول را تنها در مدت ۲۰ دقیقه به صورت کامل شارژ کند و این رکورد بسیار خوبی است.

اما این شارژر فوق سریع نگرانی‌هایی را برای کاربران به‌وجود آورده مبنی براینکه ممکن است طول عمر باتری را کاهش دهد؛ اما شیائومی با اطمینان کامل این قول را داده که بعد از ۸۰۰ چرخه شارژ، همچنان ۹۰ درصد از سلامت باتری باقی خواهد ماند.

این باتری ممکن است خیلی هیجان‌انگیز به نظر برسد، اما تاکنون هیچ اطلاعاتی در مورد فناوری باتری گرافنی ارائه نشده است و سؤالات مربوط به پارامترهای دقیق و استفاده ویژه از گرافن در این باتری بی جواب باقی مانده است. انتظار می‌رود در آینده نزدیک همه چیز روشن‌تر شود.

همچنین گفته می‌شود شیائومی سه راهکار خنک‌کننده شامل استفاده از ساندویچ گرافن-مس برای مجموعه تراشه (chipset)، RAM، ذخیره‌سازی و مودم، ورق گرافن اضافی، همراه با یک محفظه خنک‌کننده مسی با بخار در زیر پنل جلو و همچنین یک فیلم بسیار رسانای دیگر که درست بین اسکنر نوری اثر انگشت و OLED قرار دارد را برای حل مشکل گرما در صفحه نمایش 110 سانتی‌متر مربعی اجرا کرده است.

از سیستم‌های مدیریت حرارت مبتنی بر گرافن در بازارهایی مانند رایانه و لوازم بازی (gaming gear) و چند مورد از گوشی‌های هوشمند و تبلت MatePad Pro 5G هوآوی استفاده شده‌است.