فراخوان؛ شناسایی ایده‌های برتر کشاورزی

با توجه به اهمیت بخش کشاورزی و تعداد شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان ایجاد شده در این حوزه، معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی دومین جشنواره ایده‌های برتر بخش کشاورزی را برگزار می‌کنند.
شناسایی ایده‌های برتر کشاورزی

شناسایی «ایده‌های نوین» و «راهکارهای نوین» هدفی است که در این رویداد دنبال می‌شود. همچنین می‌توان به شناسایی فناوری‌های نوین در گلخانه‌ها و کشاورزی هوشمند و صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری به عنوان محورهای آن اشاره کرد.

در این جشنواره سعی می‌شود تا ایده‌ها، طرح‌ها و راهکاری مرتبط با حوزه جنگل، مرتع و آبخیزداری و بیوتکنولوژی و گیاه‌پزشکی بررسی شوند. دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی از جمله دیگر مباحث طرح شده در این جشنواره است. همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌ها و فعالان فناور در حوزه خاک، آب و نهاده‌های گیاهی و دامی می‌توانند طرح‌ها و راهکارهای نوآورانه خود را در این جشنواره به شرکت‌کنندگان و هیئت داوران عرضه کنند.

فناوری‌های نوآورانه حوزه زراعت، باغداری و گیاهان دارویی از جمله دیگر مسائلی است که در این رخداد علمی و رقابتی به آن پرداخته می‌شود. علاوه بر این، شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره ایده‌های برتر حوزه کشاورزی، در مورد آخرین روش‌های نوین مبتنی بر فناوری اطلاعات در آموزش و ترویج کشاورزی، گفتگو و تبادل نظر خواهند کرد.

با توجه به استقبال متقاضیان و همچنین درخواست آنها برای تمدید مهلت ارسال ایده‌ها، فناوری‌ها و اختراعات دبیرخانه دومین جشنواره ایده‌های برتر بخش کشاورزی، مهلت دریافت آثار را  تا 5 مهرماه 1399  تمدید کرده است.

مخترعان، نوآوران، ایده پردازان و فناوران بخش کشاورزی، می‌توانند ایده‌ها، اختراع، دانش فنی، فناوری و طرح‌های نوآورانه خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند. این جشنواره با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی  برگزار می‌شود.

در حال حاضر بیش از 5 هزار شرکت دانش‌بنیان با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست  جمهوری مشغول فعالیت هستند. از این تعداد بیش از 500 شرکت به صورت تخصصی در حوزه کشاورزی مشغول فعالیت هستند. با توجه به اهمیت این حوزه و برنامه‌های حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و استارتاپ‌های بخش کشاورزی، به شکل قابل توجهی در حال افزایش است.

منبع مطلب