آزمایش فناوری غشای رطوبت‌زدای گرافنی توسط نیروی دریایی سلطنتی کانادا

نیروی دریایی سلطنتی کانادا با دو شرکت برای آزمایش فناوری غشای رطوبت‌زدای گرافن اکسیدی همکاری می‌کند.
 غشای رطوبت‌زدای گرافنی

به تازگی شرکت زنگرافن سولوشنز (ZEN graphene Solutions) اعلام کرد بخش مدیریت فناوری مواد دریایی (NMTM) نیروی دریایی سلطنتی کانادا (RCN) موافقت کرده است به عنوان یک سازمان آزمایش کننده با شرکت‌های زنگرافن و اورکلوک (Evercloak) همکاری کند و مرکز آزمایش مهندسی نیروی دریایی (NETE) خدمات مرتبط با آزمون و سنجش را ارائه دهد.

این آزمایش‌ها کارآیی سیستم HVAC تولید شده با فناوری غشای رطوبت‌زدای اورکلوک را با سیستم HVAC فعلی که در حال حاضر در سیستم‌های ناوچه‌ کلاسHalifax  نیروی دریایی سلطنتی کانادا مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقایسه می‌کند.

اورکلوک در حال ارزیابی مزایای فناوری غشای رطوبت‌زدای خود در مقایسه با سیستم رطوبت‌زدای فعلی مورد استفاده توسط RCN است. اورکلوک براساس آزمایش‌ها و مدل‌سازی آزمایشگاهی، تخمین می‌زند این سیستم تا ۷۵ درصد موجب صرفه‌جویی در مصرف انرژی شود و پیش‌بینی می‌کند این تجهیزات فضای کمتری را اشغال کنند و به حداقل نگهداری نیازمند باشند زیرا قطعات کمتری برای جایگزینی و تعویض دارند.

اورکلوک و زنگرافن به عنوان بخشی از پروژه نسل بعدی تولید کانادا (NGen) ۱۲۵ هزار دلار دریافت کرده‌اند.‌ این پروژه با عنوان «پیشرفت در تولید گرافن در مقیاس زیاد و ساخت غشای فیلم نازک» از مقیاس تولید گرافن اکسید (GO) زنگرافن برای تامین GO اورکلوک به منظور فعالیت‌های بهینه‌سازی و افزایش مقیاس پشتیبانی خواهد کرد.

فرانسیس دوبی، مدیر عامل شرکت زنگرافن اظهار داشت: «داشتن فرصتی برای آزمایش گرافن اکسید زنگرافن در فناوری رطوبت‌زدای اورکلوک با همکاری نیروی دریایی سلطنتی کانادا یک بستر عالی برای نشان دادن چگونگی بهبود عملکرد فناوری‌های فعلی با استفاده از فناوری نانو است. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این آزمایش، این فناوری می‌تواند فرصت‌های تجاری قابل‌توجهی فراتر از RCN فراهم نماید.»