افتتاح اولین مرکز تحقیق و توسعه نانولوله گرافن؛ نویدبخش تحول در صنعت خودرو

شرکت اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال اولین مرکز تحقیق و توسعه نانولوله گرافن خود را در اروپا افتتاح کرد. فعالیت‌های این مرکز بر توسعه مواد مبتنی بر نانولوله گرافن برای استفاده در صنعت خودرو متمرکز است.
 نانولوله گرافن

شرکت اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال (OCSiAl)، پیشرفته‌ترین مرکز تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی خود را که برای تولید مواد نسل بعدی با نانولوله‌های گرافن طراحی شده است، افتتاح کرد. این مرکز جدید در لوکزامبورگ قرار دارد، مرکزی برای شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفته، که خانه‌ای برای مؤسسات تحقیقاتی نوآورانه و تولیدکنندگان جهانی خواهد بود.

گروه تحقیق و توسعه و مراکز پشتیبانی فنی اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال که یکی از تامین‌کنندگان اصلی نانولوله‌های گرافن در صنایع مختلف است در آسیا و اروپای شرقی واقع شده است. تصمیم کنونی برای افتتاح یک مرکز جدید در لوکزامبورگ، به این واقعیت اشاره دارد که اروپا در خط مقدم توسعه راه‌حل‌های مهندسی مواد، از جمله صنعت خودرو، قرار دارد. خودروهایی با بدنه سبک و هوشمند، تایرهای کم‌مصرف و ایمن، از جمله محورهای اصلی تیم متخصصان اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال در اروپا در زمینه فناوری نانو و مهندسی مواد است.

مساحت این مرکز جدید ۳۵۰ متر مربع است و بیش از ۵۰ دستگاه تجهیزات پیشرفته را در خود دارد. بخش عمده‌ای از فعالیت‌های این مرکز در زمینه توسعه الاستومرها و کامپوزیت‌های ترموپلاستیک تقویت‌شده با نانولوله‌های گرافن انجام خواهد شد که به طور گسترده در خودروهای آینده استفاده می‌شود.

کنستانتین نوتمن مدیرعامل اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال در اروپا گفت: «خط تولید OCSiAl به طور مداوم در حال رشد است. ما راه‌حل‌هایی با عملکرد بالا برای باتری‌های لیتیوم-یون و پلیمرهای مختلف توسعه داده‌ایم که بسیاری از آن‌ها تاکنون به عنوان یک استاندارد صنعتی پذیرفته شده‌اند. در واقع یکی از بهترین نشانگرها و محرک‌های توسعه نانولوله، صنعت خودرو است. نانولوله‌های گرافنی به طور قابل‌توجهی کلیه مواد مورد استفاده در خودرو را بهبود می‌بخشند و ویژگی‌های جدیدی را به آن می‌افزایند. ما امکان ساخت وسایل نقلیه ایمن‌تر، سبک‌تر، هوشمندتر و سازگار با محیط زیست را فراهم می‌کنیم.»

این شرکت قصد دارد بزرگ‌ترین مرکز سنتز نانولوله گرافنی را در سال ۲۰۲۳ در لوکزامبورگ راه‌اندازی کند. تشکیلات جدید تولید اوسی‌اس‌آی‌ای‌ال با همکاری مرکز تحقیق و توسعه و پشتیبانی فنی، مجموعه منحصربفردی را برای پیشرفته‌ترین تحولات در زمینه مواد آینده شکل خواهد داد.

 فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

شرکت آزاد فیلتر، موفق به تولید فیلتر حاوی نانوالیاف جهت بهبود راندمان فیلتراسیون شده است. این نوع فیلترها در خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی استفاده می‌شود.