عرضه فناوری UV-C دور شرکت ان‌اس نانوتک در نمایشگاه CES

در نمایشگاه الکترونیک مصرفی CES، شرکت ان‌اس نانوتک همراه با محصولات و خدمات در حال توسعه اولین مشتریان پذیرنده، از ضد عفونی‌کننده جدید خود به نام ShortWaveLight رونمایی کرد.
عرضه فناوری UV-C دور شرکت ان‌اس نانوتک در نمایشگاه CES

گفته می‌شود فناوری انحصاری شرکت ان‌اس نانوتک (NS Nanotech)، که طی یک دهه فعالیت بر روی نیمه‌هادی نیتریدی توسط محققان دانشگاه مک‌گیل و دانشگاه میشیگان ایجاد شده است، به طور چشمگیری فرآیند ساخت و در نتیجه کارایی مواد ساطع‌کننده نور در مقیاس نانو را بهبود می‌بخشد.

تصفیه‌کننده قابل حمل این شرکت موسوم به ShortWaveLight که ویروس‌ها، میکروب‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا را در فضای کاری شخصی و فضای هوایی کاربر غیرفعال می‌کند، در سال ۲۰۲۱ در دسترس خواهد بود. نیروی این دستگاه توسط ShortWaveLight Emitter حالت جامد ان‌اس نانوتک تأمین می‌شود، مولفه‌ای که برای غیرفعال کردن ویروس کرونا و سایر عوامل بیماری‌زا روی سطوح و در هوا، نور میکروب‌کش UV-C دور ساطع می‌کند.

یکی از اولین مشتریان ان‌اس نانوتک، شرکت کریپتولایتز (Kryptolights) در مجموعه جدیدی از محصولات تجاری و مسکونی خود از ShortWaveLight Emitters استفاده می‌کند. شی گودوی یکی از بنیانگذاران کریپتولایتز گفت: «این فناوری اساسی برای مهار پاندمی فعلی و پیشگیری از ابتلا به آن در آینده حیاتی است. بسیاری از صنایع می‌توانند با ارائه یک محیط پاک به مشتریان از محصولات ما برای جلب اعتماد مردم برای انجام کسب‌وکار خود استفاده نمایند.»

مشتری جدید دیگری به نام یووی ری لایتز (UV Ray Lights)، ضد عفونی‌کننده‌های سطح میز UltraClean مجهز به ShortWaveLight Emitters ان‌اس نانوتک را به برگزارکنندگان جلسات و رویدادها اجاره می‌دهد. براساس اظهارات ری استوارت یکی از بنیانگذاران یووی ری لایتز، هر دستگاهی که به شرکت‌کننده در یک رویداد اختصاص دارد باعث ضدعفونی کردن سطوح و هوای مجاور او می‌گردد و بار ویروسی اتاق را کاهش خواهد داد.

استوارت می‌گوید: «اکنون ما آماده هستیم تا برای زمانی که افراد در کنفرانس‌ها و کنوانسیون‌های مختلف گرد هم می‌آیند، ابزاری واقعی را برای کمک به جلوگیری از افزایش نرخ عفونت نه تنها ناشی از پاندمی فعلی، بلکه دیگر ویروس‌ها و میکروب‌ها، ارائه نمائیم. مطالعات علمی به طور پیوسته و مداوم در حال انجام است که نشان می‌دهد پتانسیل واقعی این فناوری، تازه در حال ظهور است. ما هیجان‌زده هستیم که از طریق خدمات اجاره‌ای منحصر به فرد خود، شاهد ارائه این محصول به بازار هستیم. اکنون این امکان وجود دارد که مشاغل و صنایع برای شبکه‌سازی، آموزش و سایر رویدادهای مهم حضوری دور هم جمع شوند.»

ست کو-سالیوان مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران ان‌اس نانوتک، می‌گوید: «ما خوشحالیم که همکاری خود با شرکت‌های کریپتولایتز و یووی ری لایتز را در آستانه نمایشگاه CES اعلام نمائیم، جایی که می‌توانیم ویژگی‌های تحول‌آفرین و پتانسیل نور ضد عفونی‌کننده UV-C دور را به نمایش بگذاریم. ما ShortWaveLight Emitters، UV-C دور حالت جامد جدید خود را طوری طراحی کردیم که برای هزاران کاربرد مفید باشد و مصرف‌کنندگان و مشاغل را از ویروس کرونا و عوامل بیماری‌زای آینده محافظت نماید. کریپتولایتز و یووی ری لایتز، نخستین شرکت‌هایی پذیرنده‌ای هستند راهکارهای نوین نور ضد عفونی‌کننده UV-C دور را توسعه می‌دهند که ما انتظار داریم تأثیر زیادی در آینده نزدیک و سال‌های آینده داشته باشد.»