تولید دستکش نیتریلی با پوشش گرافنی

شرکت‌های زنگرافن و تربور توافق‌نامه خود برای تولید دستکش نیتریل با پوشش گرافنی و خواص زیست‌کش را اعلام کردند.
تولید دستکش نیتریلی با پوشش گرافنی

شرکت زنگرافن سولوشنز (ZEN graphene Solutions)، قراردادی را که در تاریخ ۱۶ ژانویه با تربور (Trebor) برای استفاده از پوشش مبتنی بر گرافن خود بر روی دستکش‌های نیتریل تولید شده توسط تربور منعقد شده است را اعلام کرد.

طبق این قرارداد زنگرافن توافقنامه توزیع کانادا، ایالات‌متحده و مکزیک را در اختیار تربور قرار می‌دهد. تربور نیز موافقت می‌کند از این پوشش برای تمام دستکش‌ها استفاده کند و به ازای هر دستکش پوشش‌دهی شده با حداقل تضمین ۱۰۰ میلیون دستکش در سال اول، به زنگرافن حق امتیاز پرداخت نماید.

گِرِگ فنتون، مدیر عامل زنگرافن، گفت: «بسیار خوشحالیم که با گسترش مزایای پوشش تولید شده توسط ما به بازار دستکش نیتریل، توافق نامه همکاری اولیه خود را با تیم تربور ایجاد نمائیم. این یک فرصت فوق‌العاده برای هر دو شرکت ماست و قدرت روابط ما و پیگیری متقابل برای ایجاد ارزش و حفاظت از کادر درمان را نشان می‌دهد. علاوه بر این، ما خوشحالیم که هر دوی این شرکت‌ها به پیشرفت در جهت دریافت تائیدیه بهداشت کانادا و آوردن تجهیزات حفاظتی شخصی با پوشش زیست‌کش (biocidal) ما به بازار ادامه می‌دهند.»

جورج ایروین مدیر عامل تربور، اظهار داشت: «ما از اینکه یک تغییردهنده بازی دیگر را به صنعت تجهیزات حفاظتی شخصی می‌آوریم، هیجان‌زده هستیم. ما معتقدیم که پوشش زیست‌کش زنگرافن بر روی دستکش، چه در شرایط پزشکی و چه غیر پزشکی را برای کادر درمان و بیمار، محافظت بیشتری را فراهم می‌کند. از این پوشش می‌توان بر روی دستکش در فرآوری مواد غذایی و کشاورزی نیز استفاده کرد. تربور و زنگرافن، با هدف ایجاد تجهیزات حفاظتی شخصی ایمن‌تر، رابطه منحصر به فردی دارند. تربور انتظار دارد از دستکش‌های زیست‌کش در نیمه اول سال ۲۰۲۱ رونمایی کند.»

با توجه به اینکه تربور تائیدیه HC را برای ماسک جراحی ASTM سطح 1 خود دریافت کرده است و به زودی انتظار سطح 2 و 3 را دارد، در حال حاضر، زنگرافن در حال انجام تست مطابق با ISO 10993-10 (تست‌های تحریک‌پذیری و حساسیت به پوست) و ISO 10993-5 (تست‌های سمیت سلولی در شرایط آزمایشگاهی) است زیرا این داده‌ها برای درخواست تربور به منظور اصلاح HC لازم است تا شامل پوشش روی ماسک‌های آنها شود.