با تهویه مطبوع مجهز به فناوری نانو از ویروس کرونا در امان باشید!

اثر مهارکنندگی تهویه مطبوع پاناسونیک مجهز به فناوری Nanoe ™ X نسبت به ویروس کرونا (SARS-Cov-2) با انجام آزمایش تأیید شد.
 تهویه مطبوع مجهز به فناوری نانو

شرکت پاناسونیک (Panasonic) در ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که اثر مهارکنندگی تهویه مطبوع پاناسونیک مجهز به nanoe ™ X نسبت به ویروس کرونا (SARS-CoV-2) توسط تکسل (Texcell)، یک سازمان تحقیقاتی قراردادی جهانی، تأیید شده است. تکسل تأیید کرد با استفاده از تهویه مطبوع پاناسونیک مجهز به nanoe ™ X پس از هشت ساعت در فضایی به حجم ۶.۷ متر مکعب اثر مهارکنندگی ۹۱.۴ درصدی نسبت به ویروس کرونا جدید ایجاد می‌شود.

nanoe ™ X فناوری است که رطوبت نامرئی هوا را جمع‌آوری می‌کند و با اعمال ولتاژ بالا از آن برای تولید رادیکال‌های هیدروکسیل در آب استفاده می‌کند. رادیکال‌های هیدروکسیل از رشد آلاینده‌هایی نظیر باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری می‌کنند. رادیکال‌های هیدروکسیل بسیار اکسیداتیو و واکنش‌پذیر هستند، از این رو طول عمر کوتاهی دارند. nanoe ™ X که در ذرات ریز آب موجود است عمر طولانی دارند و می‌تواند در فواصل طولانی گسترش یابد. این فناوری هم بر روی مواد هوابرد و هم مواد چسبیده و ساکن اثر مهارکنندگی دارد.

در سپتامبر ۲۰۲۰، پاناسونیک با همکاری تکسل اثر مهارکنندگی فناوری nanoe ™ X را با مزایای رادیکال‌های هیدروکسیل بر ویروس کرونا را در یک فضای آزمایش کوچک 45 لیتری با استفاده از یک مولد nanoe ™ X تأیید کرد. برای بررسی بیشتر، پاناسونیک آزمایش‌های دیگری را با استفاده از یک سیستم تهویه مطبوع مجهز به فناوری nanoe ™ X در یک فضای آزمایش بزرگ‌تر انجام داد. در این شرایط، تکسل تأیید کرد که یک تهویه مطبوع دارای nanoe ™ X در فضای ۶.۷ متر مکعبی در هشت ساعت، اثر مهارکنندگی ۹۱.۴ درصدی نسبت به ویروس کرونا جدید دارد. این تست در یک محیط آزمایشگاهی بسته انجام شد و برای ارزیابی اثربخشی در فضاهای زندگی کنترل‌نشده طراحی نشده است.

پاناسونیک از سال ۱۹۹۷ در حال تحقیق درباره فناوری nanoe ™ X بوده‌است. در طول ۲۰ سال گذشته، پاناسونیک اثربخشی محصولات خود را در زمینه‌های مختلف، از جمله مهار کردن میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا (باکتری، قارچ‌ها و ویروس‌ها) و مواد آلرژی‌زا و شکستن اجزای PM 2.5 که اثرات سوئی بر بدن انسان دارند، به اثبات رسانده است.

پاناسونیک قصد دارد همچنان به تحقیق و توسعه پتانسیل فناوری nanoe ™ X برای مقابله با خطرات احتمالی مرتبط با آلودگی هوا مانند میکروارگانیسم‌های بیماری‌زای جدید، برای ایجاد محیطی سالم برای مردم در سراسر جهان ادامه دهد.