درمان موثرتر سرطان با داروی حاوی نانوذرات

شرکت داروسازی بوریانگ (Boryung) اظهار داشت که این شرکت یک توافق‌نامه بازاریابی انحصاری با شرکت ان‌اس بایوساینس (SN bioscience) امضا کرده است تا SNB-101 اولین درمان ضد سرطان مبتنی بر نانوذرات در جهان را به بازار عرضه نماید.
درمان موثرتر سرطان با داروی حاوی نانوذرات

براساس این قرارداد، بوریانگ برای مدت ۱۰ سال پس از عرضه، حقوق انحصاری فروش محلی SNB-101 را در اختیار خواهد داشت. این شرکت همچنین گفت که دو شرکت در حال مذاکره برای امضای قراردادهای دیگر مربوط به حقوق فروش انحصاری در ۱۵ کشور آسیایی هستند.

آن جی هیان مدیرعامل بوریانگ گفت: «قرارداد انحصاری فروش SNB-101 ان‌اس بایوساینس تا حد زیادی به تقویت قابلیت‌های تجاری داروی ضد سرطانی بوریانگ کمک خواهد کرد. ما همچنان به ترویج شکل‌های مختلف همکاری در زمینه فناوری‌های نوآورانه و امیدوارکننده برای ایمن سازی و تقویت موتورهای رشد آینده ادامه خواهیم داد.»

پارک یانگ هوان، مدیرعامل ان‌اس بایوساینس، گفت: «از طریق همکاری با داروسازی بوریانگ، که قابلیت‌های برجسته‌ای در زمینه تجارت داروی ضد سرطان دارد، SNB-101 قابلیت فروش آن را اثبات خواهد کرد. ما همچنین موقعیت خود را به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه درمان سرطان تثبیت خواهیم کرد.»

بوریانگ اظهار داشت SNB-101 اولین داروی ضد سرطان مبتنی بر نانوذرات است که حاوی SN-38، عامل ضد سرطانی فعال ایرینوتکان (irinotecan) داروی ضد سرطان است.

مدیر این شرکت گفت: «هنگامی که بیماران ایرینوتکان دریافت می‌کنند، تنها حدود ۵ درصد کل دوز به SN-38 فعال تبدیل می‌شود، در حالی که ایرینوتکان غیرفعال نیز می‌توانند عوارض جانبی ایحاد نماید. SNB-101 می‌تواند چنین مشکلاتی را حل کند؛ چون بیمارستان‌ها می‌توانند به طور مستقیم فقط از SN-38 استفاده نمایند» این شرکت انتظار دارد که این دارو به میزان زیادی اثر درمانی را بهبود بخشیده و عوارض جانبی را کاهش دهد.

این دارو از نوامبر سال گذشته در مؤسسات پزشکی مختلفی از جمله بیمارستان CHA Bundang، بیمارستان Severance و بیمارستان سنت مری تحت آزمایشات بالینی فاز 1 قرار گرفته است.