امضای توافقنامه‌ای برای تولید باتری‌های لیتیوم-گوگرد

شرکت دایرکتا پلاس توافقنامه‌هایی را برای باتری‌های لیتیوم-گوگرد با شرکت نکس‌تک باتریز امضا می‌کند.
امضای توافقنامه‌ای برای تولید باتری‌های لیتیوم-گوگرد

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) با امضای یک قرارداد ۳ ساله تأمین و تحقیق و توسعه استراتژیک برای تولید باتری نسل بعدی برای حمل و نقل سبز، ذخیره‌سازی شبکه، محصولات هوانوردی و مصرفی همکاری خود را با شرکت باتری‌های لیتیوم گوگرد مستقر در آمریکا موسوم به نکس‌تک باتریز (NexTech Batteries)، توسعه خواهد داد.

مدت‌زمان اولیه این توافقنامه که براساس انحصار دو جانبه در سراسر جهان در زمینه باتری‌های لیتیوم صورت می‌گیرد، سه سال خواهد بود که برای دو سال دیگر نیز تمدید خواهد شد. توافقنامه تحقیق و توسعه، نیز به مدت سه سال است که فعالیت‌های آزمایشگاه مشترک با هدف توسعه گریدهای خاص جدید از نانوپلاکت‌های گرافن +G را فراهم می‌کند. هر دو طرف، دانشمندان منتخب تیم‌های تحقیق و توسعه و بخشی از امکانات مربوطه خود را به این همکاری اختصاص خواهند داد.

دایرکتا پلاس همچنین گفت که این قراردادها از یادداشت تفاهمی که در ماه اکتبر با نکس‌تک امضا شده است، پیروی می‌کند.

دایرکتا پلاس گفت که ۳۰۰ کیلوگرم نانوپلاکت را برای نکس‌تک در سال ۲۰۲۱ تأمین خواهد کرد، که مقادیر آینده در پایان هر سال و براساس رشد پیش‌بینی‌شده نکس‌تک، مورد توافق قرار خواهد گرفت.

جولیو سزارو، بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت دایرکتا پلاس گفت: «هر دو ما باور داریم که باتری‌های لیتیوم-گوگرد با انتقال به اثر کربن صفر این پتانسیل را دارند که در کاربردهای متعدد جهانی استفاده شوند.»

گفته می‌شود که فناوری سلول کیسه‌ای نکس‌تک آماده ورود به بازار و رقابتی است؛ زیرا باتری‌های Li-S چگالی، طول عمر، قیمت و ایمنی بیش از دو برابر باتری‌های لیتیوم-یون دارند. باتری‌هایی که از گوگرد ضایعاتی به جای کبالت استفاده می‌کنند، انتخابی پایدار را برای محیطزیست در راستای ارزش‌های اصلی دایرکتا پلاس به نمایش می‌گذارند.