همکاری برای استفاده از ابرخازن‌های نانویی در بخش خودروسازی آسیا

اسکلتن تکنولوژیز برای ورود به بازار خودرو آسیا با شرکت ماروبنی ژاپن همکاری استراتژیک و سرمایه‌گذاری خواهد کرد.
همکاری برای استفاده از ابرخازن‌های نانویی در بخش خودروسازی آسیا

اسکلتن تکنولوژیز (Skeleton Technologies)، تولیدکننده ابرخازن‌های تقویت‌شده با گرافن، مستقر در استونی و شرکت ماروبنی (Marubeni)، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های چند رشته‌ای ژاپن، برای پشتیبانی از مقیاس تجاری و جذب مشتری برای ابرخازن‌های اسکلتن در بخش خودروسازی آسیا، با تمرکز قوی بر وسایل نقلیه الکتریکی و حمل و نقل هیدروژنی یک توافقنامه همکاری استراتژیک امضا کردند.

این همکاری عمدتاً بر روی خط تولید «سوپرباتری» متمرکز خواهد بود، که دارای قابلیت شارژ ۱۵ ثانیه‌ای و صدها هزار چرخه شارژ/تخلیه عمیق است. علاوه بر آن، شرکت اسکلتن تکنولوژیز و شرکت ماروبنی نیز قصد دارند بر روی کاربردهای جدید در رابطه با گرافن خمیده (ماده ثبت‌شده توسط اسکلتن) که مزایای تکنولوژیکی و رقابتی شرکت را امکان پذیر می‌سازد، همکاری نمایند.

ماسایوکی اوموتو مدیر ارشد اجرایی بخش توسعه تجاری نسل آینده شرکت ماروبنی، گفت: «امکان برق‌رسانی کربن خنثی یک اولویت کلیدی برای شرکت ماروبنی است. اسکلتن تکنولوژیز کاملاً در پورتفولیوی ما قرار می‌گیرد؛ چرا که شکاف دستگاه‌هایی با توان بالا، چرخه‌های بسیار طولانی و دارای قابلیت ذخیره‌سازی انرژی کارآمد را پر می‌کند.»

با توجه به گفته اوموتو، اسکلتن مزیت رقابتی خود را در کاربردهای واقعی ثابت کرده‌است و کشش تجاری قوی نشان داده‌است. اوموتو خاطرنشان کرد: «ما خوشحالیم که از اسکلتن حمایت کردیم؛ زیرا می‌بینیم که علاوه بر مزیت تکنولوژیکی، آن‌ها با توجه به مشارکت در در پروژه ۳ میلیارد دلاری "نوآوری باتری اروپا" در کنار شرکت‌هایی چون تسلا و بی‌ام‌و، مقیاس خود را دنبال می‌کنند.

در حال حاضر اسکلتن تکنولوژیز در حال سرمایه‌گذاری در توسعه فناوری و افزایش مقیاس یک خط تولید جدید برای بخش خودروسازی است. همکاری با ماروبنی، به استثنای چین و هند آسیا را تحت پوشش قرار می‌دهد و منابع جدیدی را برای تجاری‌سازی «سوپرباتری» مبتنی بر گرافن اسکلتن فراهم می‌کتد. این راه‌حل جدید ذخیره‌سازی انرژی، فناوری مکمل ایده‌آل برای باتری‌های لیتیوم یون و سلول‌های سوختی هیدروژن است که باعث بهبود کارایی و عملکرد کلی سیستم می‌شود.

اسکلتن و ماروبنی در حالی که تمرکز بسیاری بر گسترش بازار حمل و نقل الکتریکی و مبتنی بر هیدروژن دارند، در زمینه کاربردهای جدید گرافن خمیده ثبت شده توسط اسکلتن نیز همکاری خواهند داشت.