نتایج امیدوارکننده استفاده از پوشش گرافنی در شناورها

شرکت تالگا نتایج مثبت حاصل از آزمایش دریایی پوشش‌های مبتنی بر گرافن خود موسوم به Talcoat را در دنیای واقعی گزارش داد.
نتایج امیدوارکننده استفاده از پوشش گرافنی در شناورها

منابع شرکت تالگا (Talga) از یک لحظه نقطه عطف در کارآزمایی دریایی پوشش گرافنی Talcoat خود خبر دادند. این شرکت در ابتدا پوشش گرافنی را به عنوان جایگزینی برای روش‌های سنتی پوشش که مواد شیمیایی و مواد مضر را به همراه دارد توسعه داد و برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از یک کارآزمایی دریایی برای آزمایش مقاومت پوشش در محیط سخت اقیانوس از Talcoat در بدنه یک کشتی استفاده کرد. آزمایش دوم در یک کشتی جداگانه بلافاصله پس از آن انجام شد و هر دوی این آزمایش‌ها همچنان ادامه دارند.

اولین کشتی به نام رابین ۱ به تازگی تحت بازرسی ۱۵ ماهه خود قرار گرفت و طبق گفته شرکت، پوشش گرافنی با استانداردهای تجاری مطابقت داشت و در برخی موارد نیز آنها را ارتقا داده بود.

به طور خاص، این شرکت نشانه‌های خوردگی را در بخشی از کشتی که با پوشش صنعتی پوشش‌دهی شده بود را نشان داد، که در بخش پوشش‌دهی شده با Talcoat ظاهر نشده بود. این شرکت هنوز منتظر است تا نتایج عملکرد پوشش خود بر روی شناور دوم را دریافت کند.

نتایج خوب رابین ۱ باعث شده‌است که این شرکت کاربردهای محصولش دو چندان کند. برای این منظور، تالگا پوشش‌های دریایی ضد خزه، پوشش‌های مانع برای بسته‌بندی، پوشش‌های ضد باکتری برای فلزات و پلاستیک و پوشش‌های ضد خوردگی برای قطعات فلزی بزرگ را توسعه خواهد داد.

مارک تامسون، مدیرعامل تالگا اظهار داشت از دیدن اثبات اثر گرافن تالگا در مقیاس زیاد و در شرایط دشوار حمل و نقل تجاری بسیار خوشحال است. وی افزود: «علاوه بر این، از آنجا که اکنون می‌توانیم گرافن خود را به عنوان محصول جانبی فرایند تولید آند باتری تولید نماییم، در زمینه تأمین افزودنی گرافن کم هزینه و مقیاس‌پذیر برای محصولات صنعتی با حجم زیاد یک شرکت پیشرو جهانی هستیم.»