عرضه بتن آرمه گرافنی

شرکت کانکرین از طرح‌های اولین محصول بتن آرمه گرافنی برای ورود به بازار خبر داد.
عرضه بتن آرمه گرافنی

در ژوئیه سال ۲۰۲۰، شرکت توماس سوان (Thomas Swan) برای یک پروژه بتن تقویت‌شده با گرافن یک قرارداد همکاری انحصاری با شرکت کانکرین (Concrene) به امضا رساند. اکنون، کانکرین اعلام کرده‌است که اولین محصول تجاری تقویت‌شده با گرافن در آوریل سال ۲۰۲۱ در بازار ایالت متحده در دسترس خواهد بود.

فیرویو هارث‌ساید (Fairview Hearthside)، که دارای مجوز فناوری نانو است، طیف وسیعی از فایر پیت (fire pit) پیش‌ساخته کانکرین را برای استفاده در منازل شخصی و مکان‌های ویژه در فضای باز تولید خواهد کرد. این فایر پیت‌ها استحکام بالا، عملکرد مناسب در فضای باز و پرداخت طبیعی بتن را فراهم می‌کند.

مقدار کمی گرافن که توسط شریک صنعتی استراتژیک کانکرین، توماس سوان تولید و تأمین می‌شود، فرآیند سخت شدن بتن را بهبود می‌بخشد که منجر به آفست مستقیم حجم سیمان، اتصال‌دهنده‌ها و آرماتور فولاد می‌شود.

دکتر دیمیتر دیموف بنیانگذار کانکرین، گفت: «خوشحالم که می‌بینم کانکرین اکنون مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته و با موفقیت به تولید کامل در ایالات متحده دست یافته است. با پذیرفتن کانکرین، مشتری ما فیرویو هارث‌ساید اعتماد خود را به تخصص پیشرو ما در بازار و پتنت در دست بررسی فناوری نانو ما نشان داد و آن‌ها را قادر خواهد ساخت تا مزیت قابل توجه بازار اولیه را به دست آورند.»

مایکل ادواردز، مدیر بازرگانی مواد پیشرفته شرکت توماس سوان، گفت: «این اولین گام مهم در همکاری ما با کانکرین است و ما خوشحالیم که با استفاده از نانوپلاکت‌های گرافن در مقیاس تولید، محصول جدیدی را به فیرویو هارث‌ساید ارائه می‌دهیم. پس از موفقیت محصول ما در سایر زمینه کاربردی، این اولین بار که در فضای بتن است و ما خوشحالیم که می‌توانیم در تولید این محصول جدید نقشی داشته باشیم.»