توسعه فناوری شارژ بسیار سریع باتری را برای وسایل نقلیه الکتریکی

شرکت هندی لاگ‌ناین متریالز (Log 9 Materials) فناوری شارژ بسیار سریع باتری را برای وسایل نقلیه الکتریکی توسعه می‌دهد.
توسعه فناوری شارژ بسیار سریع باتری را برای وسایل نقلیه الکتریکی

یک استارت‌آپ هندی موسوم به لاگ‌ناین متریالز (Log 9 Materials) از توسعه باتری جدید تقویت شده با گرافن برای وسایل نقلیه الکتریکی خبر داده است. لاگ‌ناین اظهار داشت که فناوری شارژ سریع باتری آن در کمتر از 15 دقیقه قادر به شارژ کامل است و طول عمر استفاده‌ای بیش از ۱۵ سال خواهد داشت.

ادعای دیگر مطرح شده از جانب لاگ‌ناین، حداکثر توان ۵ برابر است که به افزایش ظرفیت تحمل بار و شتاب کمک می‌کند. علاوه بر این، این شرکت مدعی است که این باتری از نظر مقاومت در برابر آتش و مقاومت در برابر ضربه، 5 برابر نسبت به باتری‌های یون لیتیوم ایمن‌تر است. لاگ‌ناین می‌گوید که باتری‌های جدید آن انرژی لازم برای مسیری حدود ۷۰ کیلومتر را برای وسایل نقلیه الکتریکی دو چرخ و ۶۰ تا ۸۰ کیلومتر را برای وسایل نقلیه الکتریکی سه چرخ فراهم می‌کند.

انتظار می‌رود کاربرد اولیه باتری جدید Superlative لاگ‌ناین در وسایل نقلیه الکتریکی درون شهری باشد. این شرکت در نظر دارد تا مارس 2022 بیش از 3000 وسیله نقلیه را به پک‌های باتری شارژ سریع خود مجهز کند. این طرح شامل وسایل نقلیه الکتریکی دو و سه چرخ خواهد بود. تا سال مالی سال ۲۰۲۳، این شرکت قصد دارد تا بیش از ۲۰،۰۰۰ وسیله نقلیه را در سراسر کشور مجهز کند. در حال حاضر لاگ‌ناین اجرای آزمایشی این محصول را در سرتاسر هند انجام داده‌است، اما به دنبال بازارهای دیگر مانند جنوب شرق آسیا است.

آکشی سینگال، بنیانگذار و مدیر عامل لاگ‌ناین متریالز، گفت: «در سناریوی فعلی، وسایل نقلیه الکتریکی دو و سه چرخ در کشور ما به طور میانگین به زمان شارژی بین ۴ تا ۵ ساعت نیاز دارند که منجر به از کارافتادگی قابل‌توجهی می‌شود که به نوبه خود تاثیرات منفی بر روی احساسات مصرف‌کننده می‌گذارد، به خصوص در بخش تجاری که از کارافتادگی به صورت مستقیم بر درآمدتاثیر می‌گذارد. این دقیقاً همان نقطه‌ای است که ما در لاگ‌ناین برای حل مشکل و یا شکاف گام برمی‌داریم. ما از طریق جدیدترین فناوری باتری مبتنی بر ابرخازن، در حال ارائه راه حل بهینه شده برای وسایل نقلیه الکتریکی دارای دو چرخ و سه چرخ داخلی هستیم، که امکان شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را در کمتر از 5 دقیقه فراهم می‌کند. پک‌های باتری لاگ‌ناین علاوه بر فراهم کردن شارژ بسیار سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی، از لحاظ دامنه و چگالی توان فوق‌العاده خواهد بود و به عنوان یک راه‌حل بسیار مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته خواهد شد. ما شرکای مناسب (از جمله تولیدکنندگان تجهیزات اصلی و متصدیان ناوگان) را برای جای‌گذاری فناوری باتری خود در وسایل نقلیه الکتریکی دو چرخ و سه چرخ شناسایی کرده‌ایم و نمونه‌های آزمایشی تجاری ما که پیش از این مورد بررسی قرار گرفته بودند طی ۳ تا ۴ ماه آینده اجرایی خواهند شد.»