دریافت کمک هزینه برای تولید مخازن سلول سوختی هیدروژنی تقویت شده با گرافن

شرکت هایدال به منظور تولید مخازن سلول سوختی هیدروژنی تقویت شده با گرافن از مرکز پیشرانه پیشرفته کمک مالی دریافت کرده است.
مخازن سلول سوختی هیدروژنی تقویت شده با گرافن

شرکت هایدال (Haydale)، اعلام کرد برای توسعه مخازن سلول سوخت هیدروژنی 138،549 پوند (حدود 192،290 دلار آمریکا) از مرکز پیشرانه پیشرفته (APC; Advanced Propulsion Centre) دریافت کرده‌است.

مرکز پیشرانه پیشرفته برای حمایت از پیشرفت تولید خودروهای سبز و تسریع دستیابی انگلستان به خودروهایی با آلایندگی صفر، ۹.۴ میلیون پوند در راستای بودجه عمومی، به ۲۲ مطالعه امکان‌سنجی اختصاص داده‌است که در نظر دارد صنعتی‌سازی فناوری‌هایی که کربن کمی تولید می‌کنند را افزایش دهد.

در دور دوم بودجه، به عنوان بخشی از بودجه تحول خودرویی (ATF; Automotive Transformation Fund)، ۲۲ پژوهش در حوزه امکان‌سنجی تولید باتری، توسعه فناوری‌های موتور، درایو و پیل سوختی و همچنین راه‌حل‌کارهای بازیافت در انگلستان بررسی خواهند شد.

ذخیره‌سازی هیدروژن نیازمند ظروف بادوام و دارای استحکام برای عملکرد ایمن در وسایل نقلیه است. این پروژه مناسب بودن کامپوزیت هایدال را ارزیابی خواهد کرد، که امید می‌رود یک مخزن ذخیره‌سازی سبک‌وزن و با نفوذپذیری کم را فراهم نماید که می‌تواند به باز کردن مسیر دسترسی به پیشرانه هیدروژن کمک کند. در این مطالعه امکان‌سنجی، ATF: "انتقال بخش خودروسازی انگلستان به آلایندگی صفر"، می‌توان از مواد عامل‌دار شده تقویت‌شده با گرافن هایدال برای کاهش زمان تولید و نرخ مردودی و همچنین بهبود نفوذپذیری، چقرمگی و مقاومت به ضربه استفاده کرد.

کیت برادبنت، مدیر عامل هایدال، اضافه کرد: «ما توسعه مخزن هیدروژن را به عنوان یک حوزه فناوری کلیدی می‌بینیم که به جلو پیش می‌رود. به دنبال تحقیق و توسعه متمرکز تجاری در این زمینه، ما همچنان به پیشبرد فرآیند عامل‌دارسازی خود برای کمک به ایجاد مخازن هیدروژن بادوام و دارای مقاومت بالا ادامه می‌دهیم.»

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.