افزایش تولید نانولوله‌های کربنی برای استفاده در باتری‌های لیتیوم-یون

شرکت ال‌جی کِم، تولید نانولوله‌های کربنی را به 1700 تن افزایش می‌دهد.
افزایش تولید نانولوله‌های کربنی برای استفاده در باتری‌های لیتیوم-یون

شرکت ال‌جی کِم (LG Chem) به تازگی اعلام کرد که ظرفیت تولید نانولوله‌های کربنی را از ۵۰۰ تن به ۱۷۰۰ تن افزایش داده‌است تا تقاضای روز افزون برای مواد اولیه مورد استفاده در باتری‌های خودروهای الکتریکی را برآورده نماید.

بنا به گفته این شرکت پتروشیمی مستقر در کره‌جنوبی، این شرکت عملیات تجاری دومین تاسیسات نانولوله کربنی را با ظرفیت تولید سالانه 1200 تن در یوسو، استان جئولای جنوبی را آغاز کرده است. یک مقام ال‌جی کِم گفت: «نانولوله‌های کربنی که در کارخانه شماره ۲ تولید شده‌اند، به سازندگان باتری از جمله LG Energy Solution عرضه خواهد شد.» LGES یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به LG Chem و یکی از تولیدکنندگان برتر باتری‌های لیتیوم یون در جهان است.

انتظار می‌رود که تقاضای جهانی برای نانولوله‌های کربنی که با رشد چشمگیر بازار باتری خودروهای الکتریکی افزایش یافته است، از ۵۰۰۰ تن در سال گذشته، به ۲۰،۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۴ افزایش یابد. شرکت ال‌جی کِم در نظر دارد ساخت کارخانه شماره ۳ را در سال جاری آغاز نماید.

نانولوله‌های کربنی، لوله‌های استوانه‌ای کوچک ساخته‌شده از اتم‌های کربن، رسانایی مشابه مس دارند. این مواد برای کمک به جریان الکتریکی بهتر، به کاتدها، سمت مثبت باتری‌های یون لیتیوم اضافه می‌شوند. به گفته شرکت ال‌جی کِم، نانولوله‌های کربنی می‌توانند در مقایسه با مواد افزودنی معمولی، رسانایی باتری‌ها را تا ۱۰ درصد افزایش دهند.