تأمین بودجه برای تجاری‌سازی فناوری کاتد گرافنی باتری

سرمایه گذاری توسط Clean Energy Ventures و Energy Foundry استارتاپ ولکشِن را قادر ساخته است تا فناوری کاتدی خود را برای پاسخگویی به تقاضای بازار برای راه‌کارهای با چگالی انرژی بالا، مقیاسپذیر کند.
تأمین بودجه برای تجاری‌سازی فناوری کاتد گرافنی باتری

استارتاپ ولکشِن (volexion) فعال در زمینه تولید مواد باتری، برای حرکت به سمت تجاری‌سازی پوشش گرافنی خود برای کاتدهای لیتیوم-یون، ۱.۱ میلیون دلار بودجه تأمین کرده‌است. این شرکت مستقر در ایالات متحده قصد دارد پس از تأمین اعتبار، تولید خود را به ظرفیت بچ "چند کیلوگرم" افزایش دهد؛ زیرا در تلاش است تا سال 2024 از نظر تجاری آماده شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که پوشش اختصاصی گرافنی ولکشِن به عنوان یک لایه محافظ در اطراف مواد کاتد باتری عمل می‌کند تا از تخریب مواد و الکترولیت جلوگیری کند. این شرکت می‌گوید درج تصادفی (drop-in) مواد کاتد آن می‌تواند چگالی انرژی و چگالی توان را افزایش دهد و دو برابر باتری‌های لیتیوم-یون معمولی کار کند. سلول آزمایشی آن نیکل NCA (درجه تجاری)/گرافیت بود و در دمای 1 درجه سانتی‌گراد آزمایش شد. پوشش ولکشِن می‌تواند مستقیماً در فرآیندهای موجود تولید، ادغام شود و مکمل فناوری‌های پیشرفته آند باشد.

دیوید میلر، مدیر عامل و یکی از موسسان Clean Energy Ventures گفت: «ما معتقدیم که نوآوری ولکشِن باعث بهبود عملکرد باتری‌های لیتیوم-یون تا ۱۰ سال خواهد شد و کاهش بیشتر بیش از ۲.۵ میلیارد تن CO2e را از طریق بکارگیری سریع خودروهای برقی تا سال ۲۰۵۰ میسر می‌سازد.» ولکشِن دارای نه توافق نامه همکاری با تولیدکنندگان کاتد و باتری است. هر توافقنامه به مشارکت بستگی دارد، اما به طور کلی شامل صلاحیت داشتن فناوری در پوشش ماده کاتدی مورد علاقه شریک و همکاری در زمینه اعتبارسنجی عملکرد سلول‌های نمونه اولیه است. ولکشِن با پشتیبانی وزارت انرژی و بنیاد ملی علوم در حال توسعه فناوری خود در آزمایشگاه ملی آرگون است.