احداث شرکتی جدید برای تولید باتری گرافنی خودروهای برقی

شرکت‌های نانواکسپلور و مارتینریا اینترنشنال به منظور تولید باتری گرافنی برای خودروهای برقی، شرکت جدیدی تأسیس می‌کنند.
احداث شرکتی جدید برای تولید باتری گرافنی خودروهای برقی

شرکت تولیدکننده گرافن نانواکسپلور (NanoXplore) و شریک آن، مارتینریا اینترنشنال (Martinrea International)، اعلام کردند با تأسیس یک شرکت جدید به نام ولتااکسپلور (VoltaXplore)، سرمایه‌گذاری مشترکی برای توسعه باتری تقویت شده با گرافن به منظور استفاده در خودروهای برقی خودروهای برقی (EV)، خواهند داشت.

قرار است در سال آینده تاسیسات نمایشی ولتااکسپلور (VoltaXplore) در مونترال، کانادا، برای توسعه و تولید باتری‌های EV تقویت شده با گرافن، افتتاح شود. شرکت‌ها اظهار داشتند که نمایش موفقیت‌آمیز عملکرد باتری بهبود یافته با استفاده از گرافن، همراه با بازخورد مثبت از سوی مشتریان، از وضعیت کسب‌وکار برای ساخت تاسیسات تولید باتری در کانادا پشتیبانی خواهد کرد.

پت دِ ارامو، مدیر عامل شرکت بین‌المللی مارتینریا، گفت: «مارتینریا یکی از حامیان جدی گرافن است که کمک می‌کند آن را به شیوه‌های مختلف به بازار بیاورد. ما شریک دیرینه نانواکسپلور بوده‌ایم و از همکاری در زمینه پیشرفت‌هایی که گرافن در فناوری باتری به وجود می‌آورد، بسیار هیجان‌زده هستیم. گرافن با بهبود زمان شارژ و دامنه مسافت وسیله نقلیه، تمایزدهنده خواهد بود و در نهایت فناوری باتری حالت جامد را زودتر وارد بازار می‌کند. تلفیق فناوری‌های پیشرفته سبک‌وزن ما با باتری‌های تقویت شده با گرافن، گامی بزرگ به جلو در در زمینه EV است.»

شرکت مارتینریا اینترنشنال مشارکت خود را با نانواکسپلور در سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. با این سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت مارتینریا اینترنشنال قادر خواهد بود که تخصص خود را به عنوان یک تولیدکننده برجسته سازه‌های سبک و سیستم‌های پیشرانه در بازارهای خودروسازی و صنعتی، با موقعیت نانواکسپلور به عنوان یک بازیگر اصلی در علم و تولید گرافن و مواد تقویت شده با گرافن ترکیب کند.

سروش نظرپور، بنیان‌گذار و مدیر عامل نانواکسپلور، گفت: «یکی از نکات اصلی در زمینه آینده خودروهای برقی، بهبود قابل توجه باتری‌ها است و ما معتقدیم که هم در ولتااکسپلور و هم به عنوان ارائه‌دهنده گرافن در نانواکسپلور، می‌توانیم بخشی از راه‌حل باشیم. ما همچنان از همکاری خود با مارتینریا بهره‌مند می‌شویم و این گام دیگری در روابط کاری موفق ماست.»

مارتینریا اینترنشنال و نانواکسپلور هر یک در ابتدا ۴ میلیون دلار به منظور سرمایه‌گذاری مشترک، به عنوان سرمایه شروع و پشتیبانی از تاسیسات ساخت‌وساز پرداخت خواهند کرد و هر یک متعهد می‌شوند در صورت نیاز ۶ میلیون دلار دیگر تأمین نمایند. پت دِ ارامو رئیس هیئت مدیره و سروش نظرپور مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی خواهند بود.