همکاری برای توسعه نانوداروهای چاپ سه‌بعدی

شرکت‌های نانوفرم و اپرسیا به منظور توسعه نانوداروهای چاپ سه‌بعدی پیشرفته همکاری می‌کنند.
همکاری برای توسعه نانوداروهای چاپ سه‌بعدی

نانوفرم فنلاند (Nanoform Finland)، یک شرکت خلاق در حوزه داروهای مبتنی بر نانوذرات و اپرسیا (Aprecia)، شرکتی فعال در زمینه چاپ سه‌بعدی (3DP) دارو، اعلام کردند که در حال بررسی هم‌افزایی میان فناوری‌های خود در زمینه فرم‌های دوز 3DP مبتنی بر نانوذرات هستند. این همکاری در تلاش است تا با ارائه قابلیت‌های جدید در حوزه درمان‌های بیمار محور، نظر مشتریان و صنعت داروسازی را تأمین نماید.

هدف زودهنگام نوآوری در این محصول، همکاری برای ترکیب ذرات نانو انحلال سریع شرکت نانوفرم با پلتفرم فناوری اپرسیا موسوم به ZipDose برای تجزیه سریع همراه با عملکرد بالا و دارورسانی خوراکی به بیمارانی است که جذب سریع در آنها ضروری است. از جمله مزایای دیگر می‌توان به تولید محصولاتی با دوز کم‌تر، مقدار ماده جانبی (Excipient‌) کم‌تر و کاهش تعداد قرص اشاره کرد.

پروفسور ادوارد هاگستروم، مدیر عامل شرکت نانوفرم گفت: «کوچک قدرتمند است (شعار این شرکت) و حالا در ZipDose این حقیقت محقق شده است. الویت اصلی هر کاری که انجام می‌دهیم، بیمار است. این فناوری با بای‌پس متابولیسم عبور اول از طریق یک فرم دوز جدید مانند دارورسانی باکال با پلتفرم‌های فناوری 3DP اپرسیا، یک فرصت فوق‌العاده برای نشان دادن قدرت "کوچک" برای جذب سریع دارو است. ما با این پیشنهاد بی‌نظیر برای نانوداروی انحلال سریع، مشتاقانه منتظر این همکاری هیجان‌انگیز و حمایت از شرکای دارویی خود هستیم.»

کریس گیلمور، مدیر عامل اپرسیا گفت: «پلتفرم‌های اختصاصی فناوری 3DP اپرسیا بر ارائه راه‌حل‌هایی برای دشوارترین چالش‌های فرمولاسیون شریک ما که نمی‌تواند از طریق فناوری‌های ساخت مرسوم به دست آید، تمرکز دارد. فرصت پیوستن افراد ما به نانوفرم، امکان ایجاد فرم‌های جدید با دوز خوراکی و باکال با عملکرد سریع و کارایی بالا را فراهم می‌کند که پیش از این در این صنعت مشاهده نشده بود. پلتفرم‌های فناوری پیشرفته 3DP، همراه با تجهیزات و فرآیند تولید در مقیاس تجاری اپرسیا، تنها با تأیید FDA برای استفاده از محصول، راه را برای شرکای فعلی و مشتریان آینده ما هموار می‌کند تا تجربه دارویی بهتری را برای هم بیمار و هم پرستار فراهم کند.»