بهبود فناوری باتری وسایل نقلیه الکتریکی

پرچمداران گرافن، پروژه GrEEnBat را به منظور بهبود فناوری باتری برای وسایل نقلیه الکتریکی راه‌اندازی می‌کنند.
بهبود فناوری باتری وسایل نقلیه الکتریکی

هدف پروژه جدید Spearhead پرچمداران گرافن (Graphene Flagship)، موسوم به باتری‌های پرانرژی گرافنی برای استفاده در خودرو (GrEEnBat; Graphene Enabled High-Energy Batteries for Automotive Applications) بهبود فناوری باتری برای استفاده در وسایل نقلیه الکتریکی است.

خروجی این پروژه استراتژیک سه‌ساله، یک نمونه اولیه ماژول باتری خودرو خواهد بود که از ۶۰ تا ۹۰ سلول باتری خودرو الکتریکی (BEV; Battery Electric Vehicle) تشکیل شده‌است. هسته اصلی این نوآوری، الکترود منفی سلول است که از یک کامپوزیت سیلیکون-گرافن تشکیل شده است و طی پروژه‌های تحقیقاتی پیشین پرچمداران گرافن ساخته شده است.

شرکای صنعتی پرچمداران گرافن، Varta Micro Innovation،BeDimensional و Varta Microbattery، فناوری این باتری را بر اساس فرآیند ثبت‌شده ساخت گرافن و ترکیب سیلیکون-گرافن قرار داده‌اند. تمامی مشخصات مورد هدف برای مواد، سلول و ماژول با ماژول‌های پیشرفته پیش‌بینی‌شده تا سال 2025 قابل رقابت خواهد بود.

استفان کولر، مدیرعامل Varta Micro Innovation و سرپرست پروژه GrEEnBat پرچمداران گرافن، توضیح داد: «ما در طول سال‌های اولیه پروژه پرچمداران گرافن و پروژه قبلی باتری‌ها مشغول به کار بر روی این موضوع بودیم و فعالیت‌های آتی نیز براساس این کار و نتایج مرتبط با آن شکل خواهد گرفت. برای سه سال آینده نیز همین مفهوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای دستیابی به طول عمر هدف ۱۰۰۰ چرخه بهینه‌سازی می‌شود. نمونه اولیه ماژول نهایی، طول عمری با ۱۰۰۰ چرخه را ارائه خواهد کرد، که به موجب آن در پایان طول عمر، ۸۰ درصد ظرفیت حفظ می‌شود، که این امر به دامنه مسافت کل بالغ بر 450 هزار کیلومتر اشاره دارد. پیش‌بینی می‌شود این ماژول تا سال 2025 با ماژول‌های مبتنی بر لیتیوم-یون SotA قابل رقابت باشد.»