استفاده از سیستم تصفیه هوای نانویی در مراکز تجاری

سیستم تصفیه هوای توسعه یافته توسط یک استارتاپ هندی در یک مرکز تجاری بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استفاده از سیستم تصفیه هوای نانویی در مراکز تجاری

فناوری منحصربه‌فرد سیستم تصفیه هوای توسعه یافته توسط استارتاپ هندی کلیرکو (Clairco)، مورد توجه یکی از فعالان صنعت ساختمان در این کشور موسوم به گروه بریگید (Brigade Group)، قرار گرفته است. این سیستم تصفیه هوا در دفتر مرکزی این شرکت و همینطور مراکز تجاری ساخته شده توسط این فعال صنعت ساختمان، مانند Orion Mall استفاده می‌شود.

طبق قرارداد، کلیرکو راه‌کار ثبت اختراع شده خود را با استفاده از یادگیری ماشین، اینترنت اشیاء و نانوفناوری، به کار می‌گیرد تا امکان تصفیه هوا را از طریق سیستم‌های تهویه مرکزی موجود فراهم کند. فیلترهای هوای کلیرکو با مکش کم، عملکرد تصفیه با درجه بالا (MERV-13) را ارائه می‌دهند که مطابق با دستورالعمل‌های دولت است.

نیروپا شانکار، مدیر اجرایی بریگید گفت: «این راه‌کار یک مثال خوب از نحوه استفاده یک استارتاپ از فناوری برای پیشرفت بخش املاک و مستغلات است. هوای داخل ساختمان می‌تواند تا ۳ تا ۵ برابر بیشتر از فضای باز آلوده باشد و داشتن هوای پاک می‌تواند منجر به بهبود ۱۰ درصدی بهره‌وری کارکنان شود و از بیماری‌های ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا جلوگیری کند. این طرح همچنین علاوه بر امکان ورود بدون تماس، اسکن حرارتی، ضدعفونی کردن با اشعه ماوراءبنفش، گامی دیگر در جهت تضمین بهداشت و سلامت در محیط کاری به شمار می‌آید.»

آیوش جها، مدیرعامل و بنیان‌گذار کلیرکو گفت: «این مشارکت نشان‌دهنده سازگاری و تعهد بریگید در قبال اتخاذ فناوری‌های عصر جدید به سود سهامداران و مشتریان آن است. این یک لحظه پر افتخار برای ما است که فناوری انحصاری خود را در دفتر مرکزی مشاور تسهیل‌گر خود در Orion Mall نصب می‌کنیم. مدل کسب‌وکار با هزینه سرمایه‌ای صفر و تضمین هوای پاک، یکی از مهم‌ترین نقاط مثبت فروش ما بوده‌است. هم اکنون ما تصفیه و تولید هوای پاک را در حدود ۲.۵ میلیون فوت مربع در کشور مدیریت می‌کنیم. تمرکز فعلی ما فراتر از کووید-19 و حرکت رو به جلو است، ما به دنبال توسعه فناوری خود به سایر بخش‌های صنعتی هستیم.»