نانومحصول ایرانی؛ واشرهای آب‌بند لوله و اتصالات

با توجه به استفاده روزافزون از لوله‌های کامپوزیتی و اهمیت آب‌بندی مناسب این نوع لوله‌ها، شرکت «فراپیشتاز هونام» با برند تجاری «فراراب» با بهره‌گیری از نانوذرات اقدام به تولید انبوه واشرهای آب‌بندی از سایز 200 تا 3000 نموده است.
نانومحصول ایرانی؛ واشرهای آب‌بند لوله و اتصالات

کنترل و نظارت دائمی بر خطوط لوله انتقال آب و فاضلاب در بهداشت و کیفیت آب آشامیدنی و آب مورد استفاده در زندگی شهری و فرایند جمع‌آوری پسماندهای آبی حائز اهمیت است. تمامی قطعات مورد استفاده در خطوط لوله، اعم از لوله‌ها به وسیله انواع اتصال مانند اتصالات ثابت، متحرک، فلنچی، رابطی پلی‌اتیلن، رزوه‌ای و قابل انعطاف به یکدیگر مرتبط می‌شوند.

به منظور ممانعت از نشت آب در محل اتصال لوله‌ها به یکدیگر از واشرهای گسکت (Gasket) پلیمری یا کائوچوئی استفاده می‌شود. گسکت یک درزگیر مکانیکی است که برای جلوگیری از نشتی به گونه‌ای طراحی شده تا در فضای خالی بین دو لوله که تحت فشار هوا یا آب هستند، قرارگیرد.

گسکت‌ها به‌طور معمول از برش موادی که بصورت ورق هستند، تولید می‌شوند و در انواع مختلف همچون مقوایی، لاستیکی، سیلیکونی، فلزی، نمدی، فایبرگلاس و یا پلیمری وجود دارند. خواصی مانند استحکام، الاستیسیته و پایداری حرارتی و شیمیائی از جمله پارامتراهای مهم در انتخاب یک واشر مناسب است. بهینه‌سازی عمر، خواص فیزیکی و مکانیکی این قطعات می‌تواند موجب افزایش ایمنی و صرفهٔ اقتصادی در صنایع مختلف گردد.

امروزه به منظور بهبود این خواص، استفاده از نانوذرات در تولید واشرها مورد توجه قرار گرفته است. صنایع لاستیک فراپیشتاز هونام با بهره‌گیری از نانوذرات در ساخت واشرهای آب‌بندی اتصالات، موفق به تولید صنعتی محصولی با کارایی بالاتر نسبت به واشرهای رایج در بازار شده است. عمر این واشرها نسبت به نمونه‌های مشابه بالاتر و استفاده از آن‌ها از لحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه تر است.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • کیفیت بسیار بالای قطعات تولیدی
  • قیمت مناسب
  • ضمانت پس از فروش گستره
  • کوتاه‌ترین زمان سفارش تا تحویل قطعات
  • عدم محدودیت در تولید سایزهای با قطر بالا
  • استحکام و سختی مناسب
  • پایداری حرارتی مناسب
     

درباره شرکت فراپیشتاز هونام

شرکت فراپیشتاز هونام با برند تجاری فراراب از سال 1382 با هدف تولید انواع قطعات لاستیکی تأسیس گردید و در گذر زمان و طی فعالیت‌های تکمیلی و افزایش ماشین‌آلات و دانش تخصصی خود در صنعت لاستیک، اقدام به جذب بازارهای بزرگ داخلی و برون مرزی در صنعت نفت، گازو پتروشیمی، آب و فاضلاب، خودروسازی، نیروگاهی و دیگر صنایع نموده است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به http://farapishtaz.com/ مراجعه نمایید.

منبع مطلب
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.