نانومحصول ایرانی؛ مکمل ویتامین‌های A+D3+E جهت مصارف دامی

شرکت «داروسازی نصر فریمان» نانوامولسیون روغن در آب حاوی ویتامین‌های A، 3D و E تولید کرده است، که به عنوان محلول تزریقی استریل در صنعت دامپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
نانومحصول ایرانی؛ مکمل ویتامین‌های A+D3+E جهت مصارف دامی

تأمین غذا بعنوان مهم‌ترین عامل حیات پس از آب و هوا، یکی از نگرانی‌های بشر از ابتدای خلقت تا به‌حال بوده است. با گسترش تمدن بشری و رشد علم، تغذیه هم جایگاه ویژه خود را یافته است. امروزه دانشمندان و محققان علم تغذیه در مراکز علمی و آزمایشگاه‌های مجهز جهت بالا بردن کیفیت غذای مصرفی، افزودن خواص مفید بیولوژیکی آن و کم کردن هزینه‌های تولید، تحقیقات زیادی انجام می‌دهند.

گوشت، شیر، تخم مرغ و فرآورده‌های دامی مشتق شده از آنها، محصولات مهمی هستند که در تغذیه انسان نقش بسزایی دارند و بشر از ابتدای خلقت تا به حال همواره به آنها نیازمند بوده است. به منظور بهبود در میزان و کیفیت تولید این فرآورده‌ها، دانشمندان با کمک گرفتن از علم ژنتیک، اقدام به طراحی سیستم‌های به نژادی نموده‌اند.

یکی از ملزومات نتیجه‌گیری در سیستم‌های به نژادی، فراهم نمودن تغذیه مناسب در دام است. بدین منظور ردپای مکمل‌های خوراک برای دام در کنار نهاده‌های اصلی، در این صنعت نمودار گردیده است. مکمل‌های خوراک دام ترکیباتی هستند که به منظور رفع کمبودهای غذایی و هضم و جذب بهتر ترکیبات جیره پایه، در جیره حیوانات استفاده می‌شوند.

ویتامین‌های E، D، A جزو ویتامین‌های محلول در چربی هستند که پس از تزریق به سرعت جذب و از طریق دستگاه گردش خون به سایر بافت‌های بدن می‌رسند. وجود هر یک از این ویتامین‌ها در بدن فوایدی را به همراه دارد.

ویتامین A : ویتامین A  نقش مهمی در مقابله با عفونت ایفا می‌نماید و به دلیل محافظت از بافت‌های پوششی عاملی جهت تقویت سیستم ایمنی بوده و از نفوذ عوامل بیماری‌زا به این اندام‌ها جلوگیری می‌کند و در بینائی نقش اساسی دارد. این ماده در بدن به رتینال (Retinal) تبدیل می‌شود و در شبکه چشم با پروتئین اوپسین ترکیب شده و پس از واکنش با ردوپسین در مسیر عصب بینائی فعال می‌گردد. کمبود این ویتامین در دام‌ها با زبرشدن مو و فلس‌دارشدن پوست همراه بوده و در صورت طولانی شدن گزروفتالمی را به همراه خواهد داشت.

ویتامین D3 : این ویتامین به ویتامین خورشید معروف است؛ زیرا تابش خورشید به پوست باعث ساخته شدن آن می‌شود. بهترین تأثیر این ویتامین افزایش در جذب کلسیم و فسفر و تقویت اسکلت بدن از طریق افزایش سرعت رشد استئوبلاست است. لذا خاصیت ضد رکتیز، ضد راشیتیسم یا نرمی استخوان دارد. در گاوهای جوان کمبود آن علائمی همچون تورم زانوها، مفصل خرگوشی و قوسی شدن پشت را به همراه دارد.

ویتامین E: ویتامین E  بعنوان یک آنتی اکسیدان بیولوژیک، تخریب رادیکال‌های آزاد را تقویت می‌کند. همچنین در سنتز اسید اسکوربیک، فعالیت در سوخت و ساز اسیدهای آمینه گوگرد دار، شرکت در ساختمان فسفو لیپدهای دیواره سلول‌ها، شرکت در واکنش‌های عادی موجود در فسفوریلاسیون نقش مهمی دارد. استفاده از مکمل ویتامین E سبب بهبود کیفیت گوشت و همچنین سبب افزایش قدرت باروری، قدرت ایمنی و افزایش مقاومت در برابر بیماری‌ها می‌شود.

شرکت داروسازی نصر فریمان نانوامولسیون روغن در آب حاوی ویتامین‌های A+D3+E جهت مصارف دامی تولید کرده است. کاربرد این محصول در صنعت دامپزشکی به عنوان محلول تزریقی استریل است.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • جلوگیری از شب کوری، کراتینه شدن قرنیه و کوری، آناسارک
  • جلوگیری راشیتیسم در دام‌های جوان و نرمی‌استخوان در دام‌های بالغ
  • پیشگیری از بروز سقط جنین
  • پیشگیری از وقوع جفت ماندگی
  • قیمت مناسب

 

درباره شرکت داروسازی نصر فریمان

شرکت داروسازی نصر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان داروهای استریل تزریقی در ایران و در منطقه خاورمیانه است. این شرکت با بهره‌گیری ازنیروهای متخصص و با بکارگیری تجهیزات و امکانات بسیار مدرن مطابق با دستورالعمل‌های GMP واستانداردهای بالای بین‌المللی زیر نظر سازمان دامپزشکی فعالیت می‌کند و در حال حاضر با استفاده از تکنولوژی برتر در خطوط تولید طبق فارماکوپه‌های USP، BP و JP قادر به تولید بیش از ۵۰ هزار واحد داروی استریل تزریقی است.

برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به http://www.nasrpharma.ir/ مراجعه نمایید.

منبع مطلب