تولید افزودنی سوخت نانویی

زنگرافن، افزودنی جدید سوخت بر پایه گرافن تولید کرده است که عملکرد سوخت دیزل را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.
تولید افزودنی سوخت نانویی

شرکت زنگرافن سولوشنز (ZEN graphene Solutions) اعلام کرد که یک افزودنی سوخت دیزل پایدار را توسعه داده‌است که در آزمایش اولیه عملکرد سوخت دیزل را تا ۱۰ درصد افزایش داده است. زنگرافن اظهار داشت که این نتایج اولیه امیدوارکننده را می‌توان از طریق فعالیت‌های بهینه‌سازی دیگر، بیشتر بهبود بخشید. زنگرافن حق ثبت اختراع موقت این فناوری افزودنی سوخت بر پایه گرافن را ثبت کرده است.

گِرِگ فنتون، مدیر عامل زنگرافن، گفت: «انرژی و سوخت برای رونق اقتصادی جهان حیاتی هستند، اما از نظر زیست‌محیطی بزرگ‌ترین چالش عصر ما محسوب می‌شوند. تخمین بازار جهانی نشان می‌دهد سوخت دیزل به تنهایی بازاری حدود ۱ تریلیون دلار دارد، که با استفاده از راهکارهایی برای مدیریت مصرف می‌توان آلایندگی این سوخت که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد را کاهش داد. چالش‌های جهانی با این وسعت به راهکارهای مختلفی نیاز دارد. ما هیجان‌زده هستیم که به عنوان یک توسعه‌دهنده نانوفناوری که به حفاظت از مردم و محیط‌زیست کمک می‌کند، می‌توانیم به راحتی از فناوری در سوخت استفاده کنیم، تا طی این فرآیند کارایی را بهبود داده و برای سهامداران ارزش ایجاد نماییم.»

آقای فنتون افزود: «با توجه به تعهدات قابل توجه دولت‌ها و شرکت‌ها برای کاهش آلیندگی، ما فعالانه به دنبال سرمایه‌گذاری و فرصت‌های همکاری هستیم تا هرچه زودتر فناوری خود را به بازار عرضه کنیم. ما مشتاقانه منتظر ارائه بینش و آگاهی بیشتر در مورد این فناوری پاک فوق‌العاده هیجان‌انگیز در فرصت مناسب هستیم.»

زنگرافن می‌گوید که آزمایش‌ها بر روی یک موتور تست تک سیلندر گانت در کالج کانستوگا در واترلو، اونتاریو انجام شده است. این افزودنی بر پایه گرافن، به راحتی می‌تواند به دیزل، زیست‌دیزل و سیندیزل اضافه شود. این محصول همچنین دارای فرصت‌های بالقوه قابل‌توجهی در سوخت‌های بنزینی و هواپیمایی است.

در حال حاضر تحقیقات بیشتر توسط زنگرافن و شرکای دانشگاهی آن در جریان است.