استفاده از حسگر گرافنی هال برای کاربردهای برودتی

پاراگراف، حسگر گرافنی هال که برای کاربردهای برودتی بهینه شده‌است را عرضه می‌کند.
استفاده از حسگر گرافنی هال برای کاربردهای برودتی

شرکت پاراگراف (Paragraf) به تازگی حسگر گرافنی هال GHS-C را معرفی کرد که یک روش مناسب برای اندازه‌گیری قدرت میدان مغناطیسی ۷ تسلا و بالاتر، در دماهای شدید کمتر از ۳ کلوین را ارائه می‌دهد.

حسگر گرافنی هال، اندازه‌گیری دقیق قدرت میدان مغناطیسی بالا در دماهای برودتی را با افزایش توان تولید با نگاشت سریع‌تر آهنربا فراهم می‌آورد و جایگزین مراحل نقشه‌برداری با پروب NMR خواهد شد. این حسگر برودتی همچنین امکان اندازه‌گیری مستقیم در منفذ سرد را فراهم می‌کند و نیاز به درج دمای اتاق را حذف می‌کند و داده‌های باکیفیتی را ارائه می‌دهد و موجب صرفه جویی در زمان می‌شود.

پاراگراف وارد حجم تولید GHS-C شده است. GHS-C حسگر گرافنی است که برای فراهم کردن اندازه‌گیری‌های میدان بالا در دماهای برودتی بهینه‌سازی شده‌است. این در حالی است که بدون پراکندن تقریباً هیچ گرمایی به این مهم دست می‌یابد.

GHS-C تنها حسگر هال است که در حال حاضر در حجم تولید قرار دارد که می‌تواند این سطح عملکرد را در دماهای کمتر از ۳ کلوین ارائه دهد. این فناوری اساسی قادر به کار در دمای حتی پایین‌تر، بدون از دست دادن عملکرد است. این امر به دلیل فقدان هرگونه اثر هال سطحی در گرافن امکان‌پذیر می‌شود، ویژگی منحصر به فردی که پاراگراف از آن استفاده کرده است.

GHS-C از گرافن بهینه‌شده و تنظیم‌شده برای کاربردهای میدان بالا، از جمله ابررسانایی، محاسبات کوانتومی، فیزیک انرژی بالا، فیزیک دمای پایین، همجوشی و فضا استفاده می‌کند. علاوه بر این، از آنجا که نسل بعدی شتابدهنده‌های ذره به آهنرباهایی متکی هستند که قدرت میدانی بیش از ۱۶ تسلا تولید می‌کنند، گزارش شده‌است که GHS-C از سوی رهبران این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

الی گالانیس، مالک محصول در پاراگراف می‌گوید: «وقتی به دنبال حساسیت بالا هستیم، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که محققان و مهندسین در هنگام کار در دماهای بسیار پایین با آن روبرو هستند، ناپایداری ناشی از گرمای اتلاف شده توسط حسگرهای معمولی است. GHS-C به جای mWs، به مقدار nW گرما را پراکنده می‌کند. این مقدار تأثیر بسیار کمتری بر دستگاه دارد و به محققین اجازه می‌دهد تا اندازه‌گیری‌های دقیق و تکرارپذیری انجام دهند.»

GHS-C در حال حاضر در حجم تولید قرار دارد و در پکیچ استاندارد صنعتی LCC 20 ارائه می‌شود که آن را به جایگزینی برای حسگرهای هال موجود تبدیل می‌کند و فعالیت پاراگراف را در حمایت از تولیدکنندگان تجهیزات برودتی و تحقیقات محاسبات کوانتومی در سراسر جهان ادامه می‌دهد.