وبینار معرفی ظرفیت‌های ایران در حوزه گیاهان دارویی

وبینار آشنایی با بازار و صنعت گیاهان دارویی و معطر در پاکستان میزبان تولیدکنندگان و فعالان فناور این صنعت در پاکستان برگزار می‌شود.
وبینار؛ معرفی ظرفیت‌های ایران در حوزه گیاهان دارویی

کارگزاری تخصصی آرومد با حمایت ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با برگزاری این وبینار، علاوه بر آشنایی با جزئیات بازار و صنعت این بخش در پاکستان، زمینه‌های تعامل دو کشور توسط ارائه دهندگان و شرکت کنندگان را فراهم می‌کند.

این رویداد چهارشنبه 26 خرداد سال جاری از ساعت 10 به صورت برخط و با حضور فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری حوزه گیاهان دارویی آغاز می‌شود تا ظرفیت‌های این صنعت را معرفی کند.

 

تعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایران و پاکستان

شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در صورت ثبت نام زودهنگام در این وبینار که تا 21 خردادماه سال جاری است، از حمایت 70 درصدی برای شرکت در این وبینار برخوردار خواهند بود. وبینار آشنایی با بازار و صنعت گیاهان دارویی و معطر در پاکستان، گام نخست از یک برنامه سه‌گانه است که در گام‌های بعدی برگزاری نشست‌های کسب‌وکار آنلاین با صاحبان صنایع و اعزام و پذیرش هیأت های تجاری بین دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وبینار یادشده، با ارائه سید افضل شاه رئیس بخش فیتوشیمی دپارتمان علوم زیستی دانشگاه ملی علوم پزشکی پاکستان و امیر سلطان رئیس هرباریوم ملی و مؤسسه حفاظت از منابع زیستی پاکستان، مرکز ملی تحقیقات کشاورزی پاکستان برگزار خواهد شد.

عبدالکریم ریگی میرجاوه رئیس اتاق مشترک ایران-پاکستان و رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زاهدان به عنوان یکی از شهرهای همجوار با پاکستان به معرفی ظرفیت‌ها و نکات کاربردی تجارت با این کشور می‌پردازد.

جمشید اقبال چیمه دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور کشاورزی و حسین زینلی مجری طرح گیاهان دارویی و مشاور وزیر جهاد کشاورزی ایران نیز ظرفیت‌های بالقوه ایران در صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی را معرفی می‌کند.

در این وبینار سرفصل‌هایی چون تاریخچه بخش گیاهان داروی و معطر در پاکستان، آشنایی با تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، اتاق‌های بازرگانی و مراکز تحقیقاتی مهم پاکستان در صنعت گیاهان دارویی و معطر، روش‌ها و فناوری‌های تولید و فرآوری گیاهان دارویی و معطر و داده‌های مهم آماری از جمله واردات و صادرات گیاهان دارویی و معطر این کشور مطرح می‌شود. همچنین فرصتی فراهم می‌شود تا فعلاان زیست‌بوم نوآوری ایران و پاکستان، ظرفیت‌ها و  زمینه‌ها و فرصت‌های همکاری مشترک آینده را بشناسند. علاقمندان برای ثبت نام به آدرس اینترنتی وبینار مراجعه کنند و  و در صورت داشتن پرسش به آدرس شبکه اجتماعی کارگزاری آرومد مراجعه کنند.