همکاری مشترک برای تولید باتری‌های گرافنی

شریک دایرکتا پلاس، شرکت نکس‌تک باتریز، گامی در جهت تولید باتری‌های مبتنی بر گرافن برمی‌دارد.
همکاری مشترک برای تولید باتری‌های گرافنی

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) به تازگی اعلام کرد با شرکت نکس‌تک باتریز (NexTech Batteries) یک شرکت تابعه ایتالیایی که به منظور بررسی امکان تولید مواد فعال کاتد در ایتالیا تأسیس شده‌است، در زمینه توسعه نسل بعدی باتری‌ها که در آن فناوری گرافن دایرکتا پلاس یک مؤلفه مهم خواهد بود، همکاری می‌کند.

شرکت تابعه نکس‌تک، موسوم به NexTech Italia SpA، «به منظور تسریع در تجاری‌سازی این فناوری» تولید این مواد را با استفاده از نانوپلاکت‌های گرافن دایرکتا پلاس برای تولید باتری‌های گوگرد-لیتیوم در سراسر اروپا بررسی خواهد کرد.

تشکیل شرکت تابعه ایتالیایی به دنبال یک یادداشت تفاهم بین دایرکتا پلاس و نکس‌تک، در اکتبر ۲۰۲۰ برای آزمایش محصولات +G در سنتز مواد فعال کاتدی برای اولین نسل باتری‌های لیتیوم-گوگرد نکس‌تک انجام شد.

جولیو سزارو، مدیر اجرایی شرکت دایرکتا پلاس گفت: «این رکنی اساسی برای رشد استراتژیک است. ما با شرکای کنونی دایرکتا پلاس در چندین کشور در سراسر اتحادیه اروپا همکاری خواهیم کرد تا از توسعه باتری‌های لیتیوم- گوگرد در اروپا پشتیبانی نماییم. نکس‌تک و دایرکتا پلاس همچنین در حال کار بر روی شماری از کاربردها از جمله حمل و نقل الکتریکی، وسایل الکترونیکی قابل‌حمل و تورین برقی هستند.»