افتتاح کارخانه‌ای برای تولید دیرک‌های تقویت‌شده با گرافن

گرافن‌گلس کارخانه‌ای را برای تولید دیرک‌های تقویت‌شده با گرافن برای خطوط انتقال برق و مخابرات، افتتاح می‌کند.
افتتاح کارخانه‌ای را برای تولید دیرک‌های تقویت‌شده با گرافن

گرافن‌گلس (Graphenglass)، یک کسب‌وکار مبتکرانه متمرکز بر مواد تقویت‌شده با گرافن که برای مصارف روزمره استفاده می‌شود، از برنامه‌های خود برای افتتاح کارخانه‌ای در اسپانیا برای تولید دیرک‌های تقویت‌شده با گرافن برای خطوط انتقال برق و مخابرات خبر داد.

هدف این است که گرافن‌گلس کارخانه خود را در چند نقطه با ظرفیت تولید حدود ۱۵۰۰۰ دیرک و یک ظرفیت مدولار برای رشد همزمان با تقاضا برای این مواد، افتتاح کند و همزمان به جایگزینی هزاران دیرک مخابراتی و الکتریکی با راه‌حل‌های دارای ویژگی‌هایی مانند وزن کم و مقاومت بیشتر است که نصب و دوام آنها را تسهیل می‌کند کمک کند.

در طول پاندمی کووید-19، گرافن‌گلس با ایجاد یک دستگاه تقسیم کننده مدار، که با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی تولید شده و برای تهویه چند ریه برای بیماران کووید-19 قابل استفاده است و به منظور ایجاد حداقل افت فشار گردش هوا طراحی‌شده، در جهت بهبود وضعیت بیماران تلاش کرد.

هدف گرافن‌گلس، استفاده از فناوری خود در جهت کمک به کاهش حضور مواد بسیار آلاینده است. این شرکت همچنین در حال آماده‌سازی طرحی بلندپروازانه برای مدرن‌سازی شبکه‌های توزیع برق است. گفته می‌شود که این شرکت در جهت جایگزینی ۱۲۰ هزار پست چوبی آلوده به مواد خطرناکی به نام کرئوزوت همراه با سایر مواد در مناطقی مانند اندلس، کاتالونیا، آراگون، اکسترمادورا، کاستیا، لئون و جزایر بالئاری همکاری خواهد کرد.

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...