همکاری برای تولید جوهرها و پوشش‌های گرافن

شرکت‌های AMD و فرست گرافن برای همکاری در زمینه تولید جوهرها و پوشش‌های گرافن همکاری می‌کنند.
همکاری برای تولید جوهرها و پوشش‌های گرافن

شرکت توسعه مواد پیشرفته (AMD; Advanced Material Development) و شرکت فرست گرافن (First Graphene) توافق کردند که در زمینه توسعه مداوم جوهر رسانای AMD و سایر پوشش‌های تقویت‌شده با گرافن همکاری نمایند.

به موجب یادداشت تفاهم (MoU)، AMD در زمینه طراحی و توسعه نانومواد عملکردی و مونتاژ سلسله مراتبی سیستم‌های مادی فعالیت خواهد کرد، در عین حال شرکت فرست گرافن، توسعه، تولید و عرضه نانوپلاکت‌های گرافن خود را با نام تجاری PureGraph ارائه خواهد داد. این شرکت‌ها با هدف توافق بر سرقرارداد عرضه اصلی (MSA) و صدور مجوز طی ماه‌های آینده موافقت کرده‌اند. کمپانی AMD نیز پیش از این تعدادی راهکار منحصر به فرد را براساس فناوری نانومواد از جمله حسگرهای پایدار RFID و حسگرهای انعطاف‌پذیر/کشش‌پذیر با استفاده از جوهرهای رسانا را ایجاد کرده‌است،.

این جوهرهای نانوذره می‌توانند به طور ایمن به لایه‌های مختلف متصل شوند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا در حالی که مقاومت مکانیکی و الکتریکی را در محیط‌های سخت حفظ می‌کنند کشیده و خم شوند. کمپانی AMD، که صاحب فناوری دانشگاه‌های ساری، ساسکس و تگزاس در آستین است، در حال ایجاد طیف وسیعی از کاربردها در جوهرهای رسانا و پوشش‌ها، مانند پوشش‌های بسیار سبک وزن و مبتنی بر گرافن است که با هدف تضعیف محافظ EMI و کاهش اثر رادار ارائه می‌شود.

جان لی مدیر ارشد اجرایی AMD گفت: «این پیشرفتی مهم برای AMD است و ما خوشحالیم که با فرست گرافن همکاری خواهیم کرد. AMD به تمرکز بر توسعه راهکارهای کاربردی برای ایجاد یک پایگاه جهانی رو به رشد ادامه می‌دهد و هنگامی که به استقرار در حوزه‌های کلیدی نزدیک شویم، نیاز به دستیابی به یک زنجیره تأمین قوی، سازگار و مقیاس‌پذیر ضروری خواهد بود. با وجود فرست گرافن ما شریک کاملی پیدا کردیم و من هیجان‌زده هستم که با تیم‌های آنها در منچستر و استرالیا همکاری می‌کنم.»

مایکل بل، مدیر عامل شرکت فرست گرافن، گفت که ویژگی‌های منحصر به فرد PureGRAPH به شما کمک می‌کند تا پورتفولیوی از جوهرها و پوشش‌های گرافن با عملکرد بالا AMD را ارائه دهید.

 شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

نانومحصول ایرانی؛ شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

شرکت شیرآلات البرز روز با پوشش نانوساختار تزئینی به روش PVD موفق به تولید شیرآلات ساختمانی شده است. این محصول نسبت به شیرآلات رایج، مقاومت به خوردگی و سختی بالایی دارد.