عملکرد بهتر باتری‌های سلول سکه‌ای آلومینیوم-یون در مقایسه با لیتیوم-یون

گروه تولید گرافن به تازگی به‌روزرسانی‌های بیشتری در مورد عملکرد باتری‌های سلول سکه‌ای آلومینیوم-یون به اشتراک گذاشت.
عملکرد بهتر باتری‌های سلول سکه‌ای آلومینیوم-یون در مقایسه با لیتیوم-یون

گروه تولید گرافن (GMG; Graphene Manufacturing Group) مستقر در استرالیا به تازگی داده‌های اولیه عملکرد طی آزمایش‌های انجام شده بر روی سلول‌های سکه‌ای برای فناوری در انتظار ثبت اختراع پرفوریشن (perforation) سطح گرافن در باتری‌های آلومینیوم-یون را به اشتراک گذاشته شده که توسط این شرکت و دانشگاه کوئینزلند ساخته شده است. اکنون، GMG داده‌های عملکرد بیشتری از این باتری‌های سلول سکه‌ای آلومینیوم-یون تقویت شده با گرافن را نشان داد.

این آزمایش‌ها در انستیتوی مهندسی زیستی و فناوری نانو دانشگاه کوئینزلند استرالیا (AIBN) در دانشگاه کوئینزلند انجام شد. گزارش شده است که آزمایش‌ها میزان چرخه بسیار بالایی را برای باتری‌های سلول سکه‌ای آلومینیوم-یون تقویت شده با گرافن همراه با حداقل کاهش عملکرد در یک دوره آزمایش 3000 چرخه (شامل شارژدهی تا شارژ کامل و تخلیه تا نزدیک تخلیه کامل) با نرخ شارژ بسیار بالا که شامل ۲ آمپر بر گرم (A/g) مواد کاتد برای ۱۰۰۰ چرخه، 5 آمپر بر گرم ماده کاتدی 1000 چرخه و سپس 10 آمپر بر گرم ماده کاتدی برای 1000 چرخه دیگر را تأیید کرده‌اند.

در حال حاضر از گرافن GMG برای تولید نمونه‌های اولیه سلول سکه‌ای برای آزمایش مشتری استفاده می‌شود. ساخت نمونه اولیه تجاری برای سلول سکه پیش از پایان سال ۲۰۲۱ هدف گذاری شده است.

دکتر آشوک نانجوندان، سرپرست دانشمندان GMG، اظهار داشت: «این نتایج نشان می‌دهد نرخ چرخه بسیار بالا برای بیش از ۳۰۰۰ چرخه با کاهش ناچیز عملکرد و نرخ شارژ بسیار بالا تا 66 کولن همراه است که در مقایسه با آنچه معمولاً در باتری‌های لیتیوم-یون بین ۶۰۰ و ۱۰۰۰ دیده می‌شود چرخه در نرخ شارژ بسیار کم 5/1 کولن است که عملکرد معمولاً به 60 درصد ظرفیت اصلی کاهش می‌یابد.»

با پیشرفت برنامه تحقیق و توسعه، GMG اطلاعات بیشتری را در زمینه عملکرد و توسعه این باتری‌های آلومینیوم-یون تقویت شده با گرافن افشا خواهد کرد.