استفاده از گرافن و نانولوله‌های کربن در باتری

پروژه جدید ICE-Batt به منظور بهینه‌سازی فناوری باتری با استفاده از گرافن و نانولوله‌های کربن طراحی شده‌است.
استفاده از گرافن و نانولوله‌های کربن در باتری

شرکت‌های سی‌پی‌آی (CPI) و توماس سوان (Thomas Swan) با شرکت جانسون متی (JM; Johnson Matthey)، یک شرکت متمرکز بر فناوری‌های پایدار، همکاری می‌کنند تا چگونگی بهینه‌سازی فناوری باتری را با استفاده از گرافن و نانولوله‌های کربن (CNTs) بررسی نمایند.

پروژه ICE-Batt از بودجه Faraday Battery Challenge، تحت مدیریت آژانس نوآوری انگلستان پشتیبانی مالی می‌شود، تا بتواند بررسی کند که چگونه نانولوله‌های کربن و نانوپلاکت‌های گرافن (GNPs) می‌توانند عملکرد باتری را بهبود بخشند.

ICE-Batt، فناوری نوآورانه نانوپلاکت‌های گرافن توماس سوان و تخصص فرمولاسون سی‌پی‌آی را ترکیب خواهد کرد تا بررسی کند چگونه آنها باهم می‌توانند به تحقق پتانسیل کامل مواد باتری با عملکرد بالا جانسون متی کمک کنند.

هدف از پروژه ICE-Batt، غلبه بر محدودیت‌های موجود در باتری‌های لیتیوم-یون، از جمله چگالی انرژی، چگالی توان و عملکرد دمای پایین از طریق استفاده از کربن‌های نوآورانه است. ICE-Batt این ساختارهای کربنی جدید را که توسط توماس سوان در مقیاس صنعتی تولید شده است به خوبی تنظیم می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از آنها را برای افزایش عملکرد کلی باتری‌های لیتیوم-یون مرسوم و تولید نسل بعدی باتری‌ها مانند مواد کاتدی پیشرفته غنی از نیکل خانواده جانسون متی eLNO® و Life Power® LFP، به بهترین شکل استفاده کرد.

قابلیت‌های عملیاتی بالای سی‌پی‌آی، راهی سریع به سمت فناوری‌های پیشرفته، ایمن‌تر و پایدارتر در تولید کاتدهای باتری ارائه می‌دهد.

تنظیم دقیق فرمولاسیون کاتد موجود و ورود نانومواد کربنی پیشرفته به آن‌ها ممکن است باعث طول عمر بیشتر باتری‌های لیتیوم-یون شود که مزایای اقتصادی گسترده‌ای برای جامعه خواهد داشت. به این ترتیب پروژه ICE-Batt به زمینه‌سازی برای نسل بعدی فناوری باتری پایدار با عملکرد بالا کمک خواهد کرد.

دکتر آمپونسا کریماتنگ، دانشمند ارشد تحقیقات سی‌پی‌آی، گفت: «مسئله گرم شدن جهانی هوای کره زمین به گونه‌ای است که استفاده گسترده از وسایل نقلیه الکتریکی ضروری است، اما اگر فناوری باتری مناسب و مقرون‌به‌صرفه‌ای نداشته باشیم، هرگز به این هدف نخواهیم رسید. پروژه ICE-Batt با بهبود عملکرد باتری لیتیوم-یون فعلی، ضمن کمک به ایجاد نسل بعدی فناوری باتری پایدارتر، مقرون به صرفه و کارآمد، به تحقق این امکان کمک می‌کند.»

دکتر رأس گوردون، دانشمند اصلی جانسون متی و سرپرست پروژه ICE-Batt گفت: «جانسون متی به عنوان یک شرکت فناوری پایدار، متعهد به استفاده از دانش ما در زمینه علم و مواد برای افزایش عملکرد محصول است. کربن‌های نوآورانه به طور گسترده برای افزایش عملکرد باتری‌ها استفاده می‌شوند. همکاری ICE-Batt رهبران این حوزه را برای بهینه‌سازی کربن‌های نوآورانه و درک بهتر چگونگی ادغام کردن این مواد با مواد باتری جانسون متی گرد هم آورده است. این پروژه به درک ما از چگونگی به حداکثر رساندن مواد باتری و در نهایت بهره‌مندی مشتریان از نسل بعدی باتری‌های کمک خواهد کرد.»

مایکل ادواردز، مدیر بازرگانی مواد پیشرفته شرکت توماس سوان، گفت: «ما خوشحالیم که بخشی از پروژه ICE-Batt (که یک همکاری نوآورانه در کاربرد شگفت‌انگیز نسل بعدی باتری‌های است) هستیم. توماس سوان با فرآیندهای انحصاری، شیمی کاربردی و قابلیت تولید مدولار نانوپلاکت‌های گرافن، تخصص جهانی را در زمینه تحقیقات، توسعه و تولید فناوری‌های نوآورانه کربن در مقیاس صنعتی به ارمغان می‌آورد. همکاری با چنین شرکای باتجربه‌ای مانند مانند جانسون متی و سی‌پی‌آی تضمین می‌کند که ما با نوآوری‌های جدید در زمینه کاهش کربن به پایداری ادامه دهیم.»