افتتاح کارخانه آزمایشی برای تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن

گروه تولید گرافن از سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه آزمایشی به منظور تولید و تست باتری آلومینیوم-یون گرافن خبر داد.
افتتاح کارخانه آزمایشی برای تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن

گروه تولید گرافن (GMG; Graphene Manufacturing Group) اعلام کرد که که در حال تهیه تجهیزات برای کارخانه آزمایشی تولید و تست به منظور تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن خود است.

در ادامه نتایج عملکرد منتشر شده و تشویق بازخورد از سوی مشتریان، این شرکت تولید یک نمونه اولیه تجاری باتری سلول سکه‌ای پیش از پایان سال ۲۰۲۱ را هدف قرار داد. این کارخانه آزمایشی تولید و تست، گام مهم بعدی در راستای برنامه توسعه فناوری باتری شرکت است.

گزارش شده است که این شرکت همچنین در حال ارزیابی خرید تجهیزات اضافی برای امکان تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن در قالب سلول کیسه‌ای است.

کریگ نیکول، مدیرعامل GMG گفت: «گروه تولید گرافن معتقد است که توانایی آن برای تولید باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن در خانه به ما این امکان را می‌دهد که به طور مستقیم تولید سلول سکه‌ای و پتانسیل سلول کیسه‌ای را برای تست اولیه مشتری کنترل کنیم و به احتمال زیاد باعث تسریع توسعه و تجاری‌سازی این فناوری باتری هیجان‌انگیز شویم. تجهیزات لازم برای کارخانه آزمایشی تولید و تست ما نیز به آسانی در دسترس است و شرکت بر این باور است که هزینه آن از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است؛ زیرا این تجهیزات، همان تجهیزات استانداردی است که برای ساخت باتری‌های فعلی در قالب سلول سکه‌ای از آن استفاده می‌شود.»

کریگ نیکول ادامه داد: «ما تعداد زیادی درخواست در مورد فناوری امیدوارکننده باتری خود از سراسر جهان دریافت کرده‌ایم و مشتاقانه منتظر کار با مشتریان بالقوه برای پاسخگویی به تقاضای فناوری باتری قابل شارژ نسل بعدی هستیم. ما به همکاری نزدیک با دانشگاه کویینزلند ادامه می‌دهیم تا نمونه اولیه تجاری سلول سکه‌ای را تا پایان سال ۲۰۲۱ و نمونه اولیه تجاری سلول کیسه‌ای را در پایان سال ۲۰۲۲ توسعه دهیم. داشتن توانایی تولید باتری برای خود ما، این فرصت را به شرکت می‌دهد تا زمان توسعه کارخانه تولید تجاری را تسریع نماییم.»

این شرکت بر این باور است که تست‌های عملکرد نمونه‌های اولیه، نتایج بسیار دلگرم‌کننده‌ای را از نظر قدرت و چگالی انرژی نشان داده‌اند و باتری‌ها عملکرد کامل خود را حتی پس از ۳ هزار چرخه شارژ و تخلیه حفظ کرده‌اند. علاوه بر این، شرکت بر این باور است که چنین نتایجی نشان می‌دهد که باتری‌های آلومینیوم-یون گرافن تقریباً قابل بازیافت هستند، خطر آتش‌سوزی بسیار کمی دارند و از لیتیوم و یا فلزات خاکی کمیاب استفاده نمی‌کنند.