نانومحصول ایرانی؛ فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

شرکت آزاد فیلتر، موفق به تولید فیلتر حاوی نانوالیاف جهت بهبود راندمان فیلتراسیون شده است. این نوع فیلترها در خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی استفاده می‌شود.
 فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین‌آلات کشاورزی و راه‌سازی

فیلتر وسیله‌ای است که مانع عبور مواد زائد موجود در یک سیال مانند هوا، آب یا روغن می‌شود. فیلتر هوا وسیله‌ای متشکل از الیاف است که ذرات جامد مانند گرد و غبار، آلودگی و باکتری را از هوا پاک می‌کند. این آلودگی‌ها هنگام عبور از فیلتر به الیاف تشکیل دهندهٔ آن متصل شده و از آن عبور نخواهند کرد.

بنابراین هرچه منافذ موجود در فیلتر کوچک‌تر باشد، کارایی فیلتر افزایش یافته و از عبور ذرات ریزتری می‌تواند جلوگیری کند. افزایش کارایی فیلتر به‌طور معمول با افزایش تراکم الیاف بستر فیلتر ایجاد می‌شود که این امر افزایش افت فشار و در نتیجه افزایش مصرف انرژی را در پی دارد.

استفاده از فیلترها با پوشش نانوالیاف سبب افزایش راندمان فیلتر در جذب ذرات ریزتر بدون ایجاد افزایش محسوسی در افت فشار فیلتر،  نسبت به فیلتر فاقد نانو الیاف می‌شود. که این امر سبب افزایش کیفیت سیال عبوری و در نتیجه افزایش عمر قطعات و کاهش زمان تعمیر و توقف می‌شود. فیلتر هوای خودروهای سنگین یک قطعه مؤثر در این نوع از ماشین‌های سنگین به حساب می‌آید که عهده‌دار تصفیه هوای وارد شده به موتور جهت ایجاد ترکیب سوخت و احتراق است.

نانوالیاف به دلیل مساحت سطحی بالا، نسبت طول به عرض زیاد و چگالی پایین موجب حذف مقادیر زیادی از ذرات در حین فرآیند فیلتراسیون می‌شوند و این عملکرد به افزایش بازدهی فرایند فیلتراسیون می‌انجامد. مکانیزم این عمل به این صورت است که لایه نازکی از شبکه نانوالیاف سدی در مقابل ذرات تشکیل می‌دهد، درحالی‌که هوا از طریق حجم بزرگی از سوراخ‌های کوچک عبور داده می‌شود. در واقع مساحت سطح بالای نانوالیاف ذرات کوچک‌تر را درحالی‌که هوا از میان حفرات و محیط فیلتر عبور می‌کند، به دام می‌اندازد.

شرکت آزاد فیلتر جهت بهبود راندمان فیلتراسیون، فیلتر هوای خودروهای سنگین، ماشین آلات راه سازی و کشاورزی حاوی نانوالیاف را تولید و به بازار عرضه کرده است. از انواع فیلترهای ماشین کشاورزی، به منظور جلوگیری از ورود ذرات معلق موجود در هوا استفاده می‌شود. این محصول با کاهش و تصفیه آلاینده‌های هوا و میزان گرد و غبار نقش موثری را در افزایش عمر ماشین‌های کشاورزی ایفا می‌کند.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • نصب و تنظیف آسان
  • هزینه کم نسبت به محصولات مشابه
  • افت فشار پایین
  • راندمان بالا
  • طول عمر بیشتر
  • دبی بیشتر نسبت به فیلترهای بدون پوشش نانو
     

درباره «شرکت آزاد فیلتر»

شرکت آزاد فیلتر از سال 1374 به طور رسمی ثبت و در زمینه تولید انواع فیلترهای صنعتی فعالیت دارد. محصولات این شرکت با توجه به نیاز صنایع مختلف در زمینه فیلتراسیون صنعتی، شامل انواع فیلتر و یونیت‌های فیلتراسیون سیالات مختلف از قبیل هوا، آب، روغن، سوخت، گلایکول، آمین، گاز و غیره است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به http://www.azadfilter.ir/ مراجعه نمائید.

منبع مطلب