دریافت کمک مالی برای تجاری‌سازی محفظه باتری

شرکت ولتا سازنده محفظه باتری مستقر در استرالیا، برای تجاری‌سازی محفظه‌های باتری خود برای بازار وسایل نقلیه الکتریکی، کمک مالی دولت فدرال را دریافت کرده است.
دریافت کمک مالی برای تجاری‌سازی محفظه باتری

شرکت ولتا (Vaulta) برای تجاری‌سازی ماژول‌های باتری کم هزینه و سبک وزن تقویت شده با گرافن خود کمک هزینه‌ای بالغ بر 297،500 دلار استرالیا (حدود ۲۱۹،۰۰۰ دلار) را از سوی برنامه کمک‌های مالی دولت فدرال دریافت کرد.

بنیانگذار و مدیر ولتا دومینیک اسپونر، گفت: «این بودجه از سوی دولت فدرال، فرصت‌هایی که با طراحی ما برای اولین بار در جهان ایجاد شده است را به رسمیت می‌شناسد و به سازندگان خودرو اجازه می‌دهد تا در هزینه، زمان، وزن و فضا را در وسایل نقلیه خود صرفه‌جویی کنند، در حالی که بهره‌وری در ایمنی و استقرار نیروی کار بسیار افزایش می‌یابد.»

اسپونر تصمیم گرفته تا با استفاده از ترکیبی از گرافن و پلیمر، طراحی جدیدی از محفظه باتری را توسعه دهد. گفته می‌شود که این مواد، همراه با سایر کامپوزیت‌ها باعث بهبود چشمگیر وزن، مقاومت و هدایت حرارتی و الکتریکی می‌شوند.

مزیت دیگر کاهش تعداد قطعات و اندازه آن‌ها است که هزینه بازار را کاهش داده و استفاده مجدد و بازیافت بیشتر قطعات را تضمین می‌کند.

ولتا به تازگی یک یادداشت تفاهم با تولیدکننده جهانی باتری‌های لیتیوم مورد استفاده در سریع‌ترین اتومبیل‌های جهان از جمله NASCAR، IndyCar و Aussie V8 Supercars امضا کرده است. ولتا به همراه شرکت‌های کانادایی Braille Energy Systems، Focus Graphite و Grafoid بر روی راهکارهای انرژی باتری متمرکز شده‌اند و در حال فعالیت برای انجام تجزیه و تحلیل بازار به منظور شناسایی بخش‌های جدید مورد علاقه و پروژه‌های مشترک هستند.

این شرکت همچنین دارای یک یادداشت تفاهم با کوئیک‌استپ (quickstep)، بزرگ‌ترین تولیدکننده مستقل کامپوزیت‌های پیشرفته صنایع هوافضا در استرالیا، برای توسعه فناوری‌های هوشمندتر برای انرژی‌های تجدیدپذیر، پهپاد دارای سرنشین و بدون سرنشین و پرواز الکتریکی است.

کریستین پورتر، وزیر صنعت، علوم و فناوری گفت که این بودجه به پروژه‌های پشتیبانی شده امکان تجارت محصولاتشان و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر برای ورود به بازارهای محلی و جهانی جدید را می‌دهد.

او گفت پروژه‌های موجود در بخش اعطای کمک‌های مالی شتابدهنده تجاری‌سازی دقیقاً نوآوری‌های ایجادکننده شغل است که ما می‌خواهیم ببینیم و از آن‌ها حمایت کنیم.

این پروژه توسط وزارت صنعت، علوم، انرژی و منابع دولت استرالیا از طریق برنامه Entrepreneurs پشتیبانی می‌شود.