چهار مدل ماسک صورت گرافنی برای فروش در کانادا مجاز اعلام شد

وزارت بهداشت کانادا به این نتیجه رسیده است که ماسک‌های صورت گرافن شاندونگ هیچ خطری برای سلامتی ندارد، اما هنوز فروش ماسک‌های گرافنی دیگر را مجاز نمی‌داند.
چهار مدل ماسک صورت گرافنی برای فروش در کانادا مجاز اعلام شد

وزارت بهداشت کانادا پس از آنکه ماسک‌ها را ارزیابی کرد و هیچ خطری برای سلامتی مشاهده نکرد به تازگی اعلام کرد که فروش برخی از ماسک‌های صورت تقویت شده با گرافن که به دلیل محتوای گرافن آن‌ها خطر محسوب می‌شد، می‌تواند از سر گرفته شود.

اداره بهداشت کانادا در ماه آوریل پس از ارزیابی‌های اولیه و ترس از احتمال استنشاق ذرات گرافن و ایجاد مشکلات ریوی، اعلامیه‌ای صادر کرد و از همه توزیع‌کنندگان و فروشندگان ماسک صورت حاوی گرافن و گرافن زیست توده خواست تا فروش این محصولات متوقف شود. این نگرانی‌ها تا حدی بر مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تأثیر گذاشت و ماسک‌های صورت مختلف تقویت شده با گرافن به این ادعاها پاسخ دادند.

اکنون، وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد که چهار مدل ماسک صورت تولید شده توسط Shandong Shengquan New Materials را ارزیابی کرده و دریافته است که گرافن زیست توده خطری برای سلامت افراد مصرف‌کننده ندارد.

با توجه به شواهدی که ایمنی و اثربخشی این محصولات را تأیید می‌کند، بهداشت کانادا اجازه از سرگیری فروش چهار مدل ماسک Shandong Shengquan New Materials را در کانادا صادر کرده است. وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد که "عملکرد فیلتراسیون" این ماسک‌ها با استاندارد عملکرد ذکر شده در برچسب مطابقت دارد. با این حال، این وزارت اعلام کرد شواهدی مبنی بر این که گرافن زیست توده موجود در این ماسک‌ها محافظت اضافی ضد میکروبی یا ضد ویروسی داشته باشد، پیدا نکرده است.

وزارت بهداشت کانادا خاطر نشان ساخت که در حال حاضر هیچ ماسک صورت حاوی گرافن دیگری برای فروش در کانادا مجاز نیست. در صورت تأیید ماسک‌های گرافن دیگر، وزارت بهداشت کانادا این موضوع را به اطلاع عموم خواهد رساند.

وزارت بهداشت کانادا گفت: «شرکت‌هایی که مایل به فروش ماسک گرافن هستند، ابتدا باید مدارکی را در اختیار وزارت بهداشت کانادا قرار دهند که نشان‌دهنده ایمنی و اثربخشی مدل‌های آنها باشد، زیرا ممکن است بسته به طراحی ماسک خطرات استفاده از ماسک گرافن متفاوت باشد.»