استفاده از لوازم ورزشی تقویت شده با گرافن در المپیک توکیو

لوازم ورزشی تقویت شده با گرافن تولید شده توسط وین اند وین در المپیک توکیو مورد استفاده قرار گرفت.
استفاده از لوازم ورزشی تقویت شده با گرافن در المپیک توکیو

کیم جی دئوک، کماندار کره‌ای به تازگی با استفاده از کمان تقویت شده با گرافن، دو مدال طلا در المپیک تابستانی 2020 توکیو بدست آورد. این کمان توسط تولیدکننده تجهیزات ورزشی کره‌ای، شرکت وین اند وین (Win&Win) تولید شده بود. نشان تجاری کمان WIAWIS این شرکت نیز شامل کمان آلومینیومی است و بنا بر گزارش‌ها، ورزشکاران بر پایه اولویت‌های خود بین کمان آلومینیومی و گرافنی، کمان خود را انتخاب کردند.

طبق گزارش‌ها، کمان‌های گرافنی آنقدر انعطاف‌پذیر هستند که می‌توانند بدون از دست دادن کیفیت عملکرد خود خم شوند و به شکل اولیه خود باز گردند. گزارش‌ها اضافه می‌کنند که وین اند وین، پیش از این از نانولوله‌های کربنی به عنوان محصول برتر در کمان استفاده می‌کرد، اما این مواد را با گرافن جایگزین کرد. گفته می‌شود که کمان‌های گرافنی 60 درصد از دوام بیشتری برخوردارند و 20 درصد ضربه گیرتر از نانولوله‌های کربنی هستند.

براساس این گزارش‌ها، گرافن همچنین توسط وین اند وین برای تولید دوچرخه استفاده شد و لی هی-جین دوچرخه‌سوار کره‌ای تصمیم گرفت در المپیک تابستانی 2020 از آن استفاده کند. این ماده شوک وارده به دوچرخه سواران، هنگام رکاب زدن را به حداقل می‌رساند و به ورزشکاران اجازه می‌دهد کنترل پایداری را حفظ نمایند. شش ورزشکار المپیکی دیگر در توکیو، از جمله نمایندگان دانمارک و سوئیس نیز از دوچرخه‌های گرافنی وین اند وین استفاده کردند.

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.