آغاز به کار یک شرکت نانویی در مرکز فناوری و گرافن هند

شرکت تیروپاتی گرافیت فعالیت خود را در مرکز فناوری و گرافن هند آغاز می‌کند.
آغاز به کار یک شرکت نانویی در مرکز فناوری و گرافن هند

شرکت تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) مرحله اول از تیروپاتی گرافن و مرکز تحقیقات مین‌تک (TGMRC) در هند را راه‌اندازی می‌کند. تیروپاتی می‌گوید این شروع درآمدزایی در TGMRC است و به شرکت اجازه می‌دهد تا تعاملات تجاری‌سازی را پیش ببرد.

در مرحله اول، این تاسیسات در ابتدا می‌تواند روزانه تا ۱ کیلوگرم گرافن اکسید (GO)، گرافن اکسید کاهش‌یافته (rGO) و کامپوزیت آلومینیوم گرافن را از طریق فرآیند شیمیایی صفر که توسط شرکت توسعه یافته است، تولید نماید. با توسعه و گسترش مداوم، این تاسیسات قادر خواهد بود روزانه تا ۱۰ کیلوگرم محصول تولید کند.

شیشیر پاددار، مدیرعامل تیروپاتی گرافیت گفت: «ما معتقدیم که توسعه نوآوری و فناوری این مواد یکی از بزرگ‌ترین محرک‌های رشد اقتصادی خواهد بود؛ زیرا پتانسیل آنها در کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بسیار زیاد است. بنابراین ما خوشحالیم که در خط مقدم این فضای هیجان‌انگیز قرار داریم و تولید تجاری را در مرکز تحقیق و توسعه جدید گرافن و فناوری پیشرفته در هند آغاز کرده‌ایم. در حالی که انتظار داریم گرافن و مواد کامپوزیت ما مزایای بسیاری برای کاربردهای پیشرفته مواد دو بعدی در سراسر جهان فراهم کند، فعالیت‌های MINTECH با هدف توسعه فناوری‌های نوین برای استفاده از منابع ضعیف و با گرید پایین، به منظور به حداقل رساندن مصرف انرژی و تولید پسماند در فناوری‌های پردازش مواد معدنی تنظیم شده است. در حال حاضر خود تیروپاتی یکی از ذینفعان دستاوردهای MINTECH در عملیات اصلی گرافیت در ماداگاسکار است که این فرآیند حدود ۵۰ درصد پسماند باطله را به عنوان یک محصول جانبی به شکل ماسه ساختمانی تولید می‌کند، که می‌توان از آن کسب درآمد کرد.»

این تأسیسات همچنین تا 1 تن در روز گرافیت با خلوص بالا (HPG) تولید می‌کند که پیش‌ماده همه محصولات گرافیتی تخصصی است. این شرکت گفت که قصد دارد از منابع خود برای کارآزمایی با کاربران نهایی صنعتی احتمالی استفاده کند.

تیروپاتی تأکید کرد که انتظار می‌رود هر سه واحد تجاری آن (گرافیت اولیه، گرافیت تخصصی و گرافن) در خط اول آن سهیم باشند. انتظار می‌رود که TGMRC درآمد کافی برای حمایت از هزینه‌های عملیاتی فعلی خود ایجاد نماید.