نانومحصول ایرانی؛ هیت سینک

شرکت نانوآبکار ایساتیس با استفاده از پوشش آلومینای نانو متخلخل، هیت سینک تولید کرده است. هیت سینک عایق الکتریکی و هادی حرارتی است؛ بنابراین می‌تواند به‌صورت مشترک برای چیپ‌هایی که پایه متصل به قسمت دفع حرارت دارند استفاده شود. در این حالت احتمال برق گرفتگی، اتصال به دیگر قطعات، اتصال به برد، جرقه و آتش‌سوزی و ... به شدت کاهش می‌یابد.
نانومحصول ایرانی؛ هیت سینک

هیت سینک یک مبدل حرارتی غیرفعال است که گرمای تولیدشده توسط یک وسیله الکترونیکی یا مکانیکی را به محیط سیال (اغلب هوا و یا خنک‌کننده مایع) منتقل می‌کند و درنتیجه این امر دمای آن وسیله در سطوح بهینه خود تعدیل می‌شود. در رایانه‌ها، هیت سینک‌ها برای خنک کردن واحدهای پردازش مرکزی یا پردازنده‌های گرافیکی استفاده می‌شود.

آندایزکردن یک فرایند الکتروشیمیایی برای تبدیل سطوح فلزی به سطوحی بادوام، مقاوم در برابر خوردگی و اکسیداسیون آندی است. در بین فلزات آلومینیوم برای آندایزکردن ایده آل است؛ اگرچه فلزات غیر آهنی دیگر از قبیل منیزیم و تیتانیوم نیز می‌توانند آندایز شوند.

آندایزینگ با غوطه‌ور کردن آلومینیوم درون حمام الکترولیت اسیدی و عبور دادن یک جریان الکتریکی از حمام انجام می‌شود. یک کاتد درون تانک آندایزینگ نصب می‌شود، آلومینیوم به‌عنوان یک آند عمل کرده آن چنانکه یون‌های اکسیژن از الکترولیت آزادشده تا با اتم‌های آلومینیوم در سطح بخش آندایز شده ترکیب شوند.

آلومینیوم و آلیاژهای آن به خاطر نسبت استحکام به وزن بالا و فرم‌پذیری خوبی که دارند در بسیاری از کاربردهای مهندسی استفاده می‌شوند. در صورتی‌که سطح آلومینیوم پوشش‌دهی شود، مقاومت به خوردگی، سایش و سختی سطح آن به‌صورت چشمگیری افزایش‌یافته و دامنه کاربرد آن گسترش می‌یابد و به انتخابی ایده‌آل برای طراحان صنعتی و مهندسان تبدیل می‌شود.

شرکت نانوآبکار ایساتیس در محصول هیت سینک آلومینیومی آلفاناین، لایه نانو متخلخل آلومینا روی سطح هیت سینک آلومینیومی با روش آندایزینگ پوشانده است که این امر منجر به افزایش مقاومت در برابر خوردگی و انتقال حرارت آن می‌گردد.

قطعات هیت سینک به‌طورکلی در خنک‌کننده ریزپردازنده‌ها، لامپ‌های دیودی، لحیم‌کاری و غیره به کار می‌روند.

 

چرا از این محصول استفاده کنیم؟

  • قیمت مناسب
  • افزایش ضریب تشعشع
  • افزایش انتقال حرارت
  • بسیار مقاوم نسبت به خوردگی
     

درباره شرکت نانو آبکار ایساتیس

شرکت نانوآبکار ایساتیس در سال 1391 با موضوع تولید، تمام‌کاری سطح، پوشش‌دهی و انجام خدمات مشاوره و خرید و فروش در زمینه‌های ذکر شده ثبت گردید. از زمان ثبت تا پایان سال 1393 بخش تحقیق و توسعه مقدمات ایجاد یک خط صنعتی مشتق از یک تحقیقات دانشگاهی در سطوح تحصیلات تکمیلی را فراهم کرد و بعد از احداث خط، شرکت با موضوع مهندسی سطح و ایجاد پوشش‌های نانوساختار روی آلیاژهای فلزات سبک، به خصوص آلومینیوم به طور صنعتی وارد عرصه تولید شد.

از سال 1394 تاکنون تولیدات شرکت نانوآبکار ایساتیس در حال عرضه به بازار هستند که در کنار این مهم، موفق شده‌اند گواهی و تائیدیه‌های زیادی از جمله ثبت اختراع، کنترل کیفیت شرکت‌های بازرسی و ... را کسب کنند.

منبع مطلب
ثبت پتنت پوشش ضد خوردگی با بهره‌گیری از نانوپلاکت‌های گرافن

ثبت پتنت پوشش ضد خوردگی با بهره‌گیری از نانوپلاکت‌های گرافن

پوشش ضد خوردگی شرکت اپلاید گرافن متریالز، پتنت انگلستان را دریافت کرد.