فراخوان؛ ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

پنجاه و دومین فراخوان «ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و به سفارش یک شرکت دانش بنیان منتشر شد.
 ساخت دستگاه از بین برنده سم آفلاتوکسین مبتنی بر فناوری پلاسما

گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل مذکور باید تا اول شهریور ماه سال جاری پروپوزال خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir/grant  ارسال کنند.

وجود سم آفلاتوکسین در محصولات خشکبار کشور، یکی از عوامل ایجاد سرطان در انسان است و باعث کاهش کیفیت محصول و در نتیجه کاهش ارزش غذایی آن می‌شود. از جمله فناوری‌های کاربردی به منظور سم‌زدایی، فرایند پلاسمای سرد، اتمسفری است که حفظ مواد مغذی در آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

به این منظور، مجری تحقیق باید در گام نخست، سم را به صورت آزمایشی از محصول حذف کند و سپس تأثیر سم‌زدایی به روش پلاسما بر روی مواد مغذی را بررسی کند. در گام سوم لازم است فرایند نسبت به تأثیر بر روی مواد مغذی بهینه‌سازی شود و در نهایت، دستگاه از بین برنده قارچ آسپرژیلوس و سم آفلاتوکسین در محصولات خشکبار با کمک فناوری پلاسمای سرد اتمسفری طراحی و ساخته شود.
شرکت در فراخوان تحقیقاتی و ارائه پروپوزال در قالب انفرادی، گروهی، شرکتی و سازمانی مجاز است.

پروپوزالی که بیشترین تناسب را با الزامات این نیاز تحقیقاتی داشته باشد انتخاب و به عنوان مجری به شرکت دانش بنیان متقاضی معرفی خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند تا اول شهریور ماه سال جاری پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به آدرس ghazal.inif.ir/grant ارسال کنند.

منبع مطلب
فراخوان؛ حمایت طرح‌های فناورانه در حوزه لیزر

فراخوان؛ حمایت طرح‌های فناورانه در حوزه لیزر

ستاد فتونیک لیزر مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای رفع نیازهای فناورانه صنایع و همچنین توسعه فناوری‌های نوین از طرح‌های فناورانه و پژوهشی حمایت می‌کند.