نانومحصول ایرانی؛ لاک اکریلات-یورتان آنتی‌باکتریال

شرکت اطلس پوشش محافظ، لاک اکریلات-یورتان آنتی‌باکتریال حاوی نانوافزودنی را تولید و به بازار عرضه کرده است.
نانومحصول ایرانی؛ لاک اکریلات-یورتان آنتی‌باکتریال

امروزه محافظت از سطوح خارجی تجهیزات و قطعات مختلف، اتومبیل‌ها، نمای ساختمان و لوازم خانگی و بیمارستانی در برابر عوامل مخرب محیطی مانند رطوبت، مواد شیمیائی و گرد و غبار و انواع اشعه‌های موجود در محیط مانند نور خورشید حائز اهمیت است. با توجه به محیط استفاده از تجهیزات، امکان رشد و تکثیر و حتی مقاوم شدن باکتری‌ها و میکروب‌ها در برابر مواد ضدعفونی‌کننده وجود دارد. به عنوان مثال در بیمارستان‌ها، برخی از میکروارگانیزم‌ها به علت قرارگیری در مجاورت آنتی‌بیوتیک‌های موجود در فضای بیمارستان، در برابر آنتی‌بیوتیک مقاوم شده و به رشد و تکثیر خود ادامه می‌دهند.  

جلوگیری از آلوده شدن سطح تجهیزات بیمارستانی و خانگی و اداری توسط میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌تواند با اعمال پوشش‌های آنتی‌باکتریال حاوی جزء نانومتری صورت گیرد. پوشش‌ها که معمولاً بر پایه پلیمر هستند، با ایجاد یک لایه محافظ در سطح، در برابر رطوبت و گرد و غبار مقاوم بوده و با استفاده از نانو ذرات در ساختار داخلی آنها می‌توان خاصیت آنتی‌باکتریال نیز ایجاد نمود. نانوذرات با دارا بودن سطح ویژه زیاد در اثر واکنش با غشای خارجی باکتری، موجب تغییرات ساختاری داخل باکتری و در نهایت نابودی آن می‌شود. امروزه استفاده از نانوذرات به عنوان یک افزودنی در ساخت پوشش‌ها به عنوان روشی برای حصول خواص ذکر شده مورد توجه قرار دارد.

شرکت اطلس پوشش محافظ، لاک اکریلات-یورتان آنتی‌باکتریال حاوی نانوافزودنی را تولید و به بازار عرضه کرده است. از این محصول می‌توان در پوشش‌دهی نمای ساختمان، تجهیزات بیمارستانی، مخازن آب، سیستم‌های حرارتی و برودتی و تجهیزات داخل آمبولانس استفاده کرد.

 

چرا از این محصول استفاه کنیم؟

  • آنتی باکتریال
  • شفاف، بی‌رنگ و براق کننده سطوح
  • اجرای یکپارچه و بدون درز
  • قابلیت اجرا در تمامی سطوح افقی، مایل و عمودی
  • قابل شستشو با آب و شوینده‌های خانگی
  • نگهداری آسان و کم‌هزینه
  • قیمت تمام شده نهایی پوشش بسیار مناسب
     

درباره شرکت اطلس پوشش محافظ

 شرکت اطلس پوشش محافظ به عنوان یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پژوهشگاه رنگ، در سال ۱۳۹۶ توسط جمعی از اساتید و فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی پلیمر گرایش رنگ تأسیس شد. اصلی‌ترین محصولات این شرکت، مواد اولیه و افزودنی‌های نوین در صنعت رنگ و پوشش و ارائه فرمولاسیون‌های متنوع با فناوری بالا است.

منبع مطلب
 شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

نانومحصول ایرانی؛ شیرآلات با پوشش نانوساختار تزئینی

شرکت شیرآلات البرز روز با پوشش نانوساختار تزئینی به روش PVD موفق به تولید شیرآلات ساختمانی شده است. این محصول نسبت به شیرآلات رایج، مقاومت به خوردگی و سختی بالایی دارد.