سرمایه گذاری برای تولید باتری گرافنی

شرکت فوبون تایوان با مبلغ 64 میلیون دلار در نانوتک انرژی سرمایه‌گذاری کرد.
سرمایه گذاری برای تولید باتری گرافنی

شرکت هلدینگ مالی فوبان (Fubon Financial Holding)، یک شرکت خدمات مالی و بانکداری تایوانی، که توسط خانواده تسای اداره می‌شود، 64 میلیون دلار در شرکت تولیدکننده باتری آمریکایی موسوم به نانوتک انرژی (Nanotech Energy)، سرمایه‌گذاری کرده است.

نانوتک انرژی تأمین‌کننده مواد گرافن مستقر در ایالات متحده و توسعه‌دهنده باتری‌های تقویت شده با گرافن، از بودجه سری جدید D برای ساخت تاسیسات تولید باتری گرافنی در رینو، نوادا و افتتاح دفتر مرکزی اروپا در آمستردام استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود تاسیسات رینو در نیمه دوم سال 2022 افتتاح می‌شود. نانوتک انرژی همچنین در نظر دارد تا ظرفیت کارخانه فعلی خود در چیکو، کالیفرنیا، را برای تولید گرافن، جوهرهای رسانا بر پایه گرافن، چسب‌ها، نانوسیم‌های محافظ و نقره افزایش دهد.

اسامی افراد دیگری که در دور سرمایه‌گذاری شرکت داشتند فاش نشده است. ارزش نانوتک انرژی پس از سری D ۵۵۰ میلیون دلار است و سرمایه جدید مبلغ کل جمع‌آوری شده را به 94.9 میلیون دلار می‌رساند.

ریچارد تسای، رئیس گروه مالی فوبان، اظهار داشت: «ما معتقدیم که باتری‌های گرافن اختصاصی و غیرقابل اشتعال نانوتک انرژی مسیر روشنی برای پذیرش گسترده و مقیاس‌پذیری جهانی دارد. ما هیجان زده هستیم که در کمک به نانوتک انرژی در تغییر آینده فناوری باتری و ذخیره‌سازی انرژی نقش ایفا می‌کنیم.»

جک کاوانا مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران نانوتک انرژی در بیانیه‌ای گفت: «ما بیش از هفت سال را صرف ساختن مواد جدید برای بهبود ظرفیت و ایمنی ذخیره‌سازی باتری کرده‌ایم و اکنون وارد مرحله جدیدی از تولید در مقیاس صنعتی می‌شویم. ما خوشحالیم که سرمایه‌گذاری مانند فوبان داریم، که فرصت‌های باورنکردنی ارائه‌شده توسط گرافن را می‌شناسد، علم را پذیرفته و دیدگاه ما را به اشتراک می‌گذارد.»