دریافت کمک مالی از اتحادیه اروپا برای فناوری نانوجاذب زدایش نفت از محیط‌زیست

به واحد ستکار شرکت دایرکتا پلاس مبلغ 1.15 میلیون یورو کمک مالی اتحادیه اروپا اهدا شد.
دریافت کمک مالی از اتحادیه اروپا برای فناوری نانوجاذب زدایش نفت از محیط‌زیست

شرکت دایرکتا پلاس (Directa Plus) اعلام کرده است که زیرمجموعه آن، ستکار (Setcar)، تحت برنامه عملیاتی منطقه‌ای اتحادیه اروپا که از شرکت‌های کوچک و متوسط حمایت می‌کند، مبلغ 1.15 میلیون یورو کمک مالی دریافت کرده است.

این کمک هزینه خرید تجهیزات اضافی برای استفاده در ضدعفونی مخازن نفت و سایر مواد و ارائه خدمات برای پاک‌سازی خاک‌های آلوده به فرآورده‌های نفتی/آلاینده‌ها را تأمین می‌کند.

جولیو سزارو، مدیر اجرایی شرکت دایرکتا پلاس گفت: «من به تیم ستکار برای تأمین این کمک مالی که به تأمین سرمایه کارخانه و ماشین‌آلات جدید برای تجارت کمک می‌کند، تبریک می‌گویم. این کار ستکار را قادر می‌سازد تا خدمات تصفیه و دفع پسماند خود را برای آلاینده‌های مبتنی بر هیدروکربن بیشتر گسترش دهد.»

خدمات گسترده‌ای که توسط ستکار ارائه می‌شود، از فناوری منحصر به فرد Grafysorber® که یک راه‌حل مبتنی بر گرافن برای تصفیه لجن‌های آب و امولسیون‌های حاوی هیدروکربن است و توسط دایرکتا پلاس توسعه داده شده و ثبت شده است، استفاده می‌کند.

دایرکتا پلاس گفت، Grafysorber® به طور پایدار تولید می‌شود، قابل اشتعال نیست و قابل استفاده مجدد است و هیدروکربن‌های جذب شده نیز قابل بازیابی هستند. این ماده حداقل پنج برابر موثرتر از فناوری‌های فعلی است و بیش از 100 برابر وزن خود آلاینده‌های نفتی را جذب می‌کند.