یادیا فناوری باتری گرافنی خود را عرضه کرد

یادیا در رویداد عرضه فناوری‌های جدید خود که در ووشی چین باتری برگزار شد از باتری گرافنی جدیدی رونمایی کرد که می‌تواند محدوده دمایی بین 20- تا 55 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند.
یادیا فناوری باتری گرافنی خود را عرضه کرد

نام تجاری یادیا (Yadea) سازنده دو-چرخ برقی به تازگی در رویداد عرضه فناوری جدید خود که در ووشی چین برگزار شد، تعدادی از محصولات و نوآوری‌ها را رونمایی کرد. از جمله دستاوردهای نمایش داده شده می‌توان به Graphene 3.0 Battery یادیا اشاره کرد که این شرکت قصد دارد از آن برای پیشرفت فناوری دو-چرخ برقی خود استفاده کند.

گفته می‌شود Graphene 3.0 Battery یادیا دارای مقاومت در برابر درجه حرارت فوق العاده پایین، افزایش ظرفیت باتری و دوام بالا است. این شرکت توضیح داد که الکترولیت ضد یخ را به باتری اضافه کرده‌است که می‌تواند به طور پویا با شرایط محیطی مختلف سازگار شود، دمای باتری را تنظیم کند و اطمینان حاصل کند که مسافت پیموده شده خودروهای برقی در زمستان کاهش نمی‌یابد. در عین حال، گفته می‌شود که این باتری در برابر درجه حرارت شدید مقاوم است و می‌تواند محدوده دمایی بین 20- تا 55 درجه سانتی‌گراد را تحمل کند. برای برجسته کردن ویژگی مقاومت آن در دمای فوق العاده پایین، برگزارکننده ۷۲ ساعت پیش از رویداد، Graphene 3.0 Battery را در یخ را منجمد کرد. در طول رویداد، یخ شکسته و باتری برداشته شد و سپس در دو-چرخ برقی Champion Series 2.0 E8 جدید یادیا نصب شد. با وجود یخ زدن، وسیله نقلیه الکتریکی همچنان عملکرد چشمگیری از خود نشان داد.

گفته می‌شود که در مقایسه با باتری‌های سرب-اسید معمولی، ظرفیت Graphene 3.0 Battery به میزان ۲۰ تا ۲۵ درصد بهبود یافته‌است. این باتری با استفاده از مواد اولیه جدید ساخته شده است که می‌تواند تا 1000 بار شارژ و تخلیه شود و عمر باتری را با حفظ دوام تا سه برابر بیشتر از سایر باتری‌های معمولی افزایش دهد.

طی رویداد عرضه فناوری جدید، یادیا همچنین از Champion Series 2.0 E8 جدید رونمایی کرد که مجهز به Graphene 3.0 Battery است و برد مسافت آن حدود 200 کیلومتر است.