همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت و دانشگاه موناش برای توسعه کاربردهای تجاری گرافن تجاری همکاری می‌کنند.
همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه کاربردهای تجاری گرافن

شرکت تیروپاتی گرافیت (Tirupati Graphite) به یک قرارداد همکاری تحقیقاتی با دانشگاه موناش استرالیا منعقد کرده است تا کاربردهای تجاری را برای گستره‌ای از محصولات گرافنی در نانوکامپوزیت‌ها و دیسپرسیون‌های پلیمری خام و بازیافت‌شده توسعه دهد.

این توافق ۱۲ ماهه با دپارتمان علوم و مهندسی مواد مشخص می‌کند که این تحقیقات بر افزایش خواص حرارتی، الکتریکی و مکانیکی پلیمرهای مختلف و آماده‌سازی دیسپرسیون برای توسعه طیف وسیعی از محصولات تجاری تمرکز خواهد کرد.

هدف از این همکاری تکمیل تحقیقات داخلی تیروپاتی در حوزه مواد کامپوزیت‌های و پیشرفته با استفاده از قابلیت‌های موناش در نانوکامپوزیت‌های پلیمری و پلاستیکی در جهت توسعه محصول هدفمند برای کاربرد در صنایع دفاعی، حمل و نقل و ساخت‌وساز است.

تیروپاتی تمام دارایی‌های معنوی حاصل از همکاری با موناش را برای استفاده در نشریات دانشگاهی و تحقیقات بیشتر در اختیار دارد.

رنگ آلکیدی ضد خوردگی

نانومحصول ایرانی؛ رنگ آلکیدی ضد خوردگی

شرکت نانو آریسا پوشش با استفاده از نانو ورقه‌های اکسید گرافن در رنگ‌ها، مقاومت خوردگی سطوح مختلف را افزایش داده و به‌عنوان یکی از واحدهای تولید رنگ در سطح کشور، اقدام به تولید رنگ آلکیدی ضد خوردگی نموده است.