عرضه باتری‌های سرب-اسید تقویت شده با گرافن در چین

باتری‌های سرب-اسید تقویت شده با گرافن در چین عرضه شد.
عرضه باتری‌های سرب-اسید تقویت شده با گرافن در چین

سه شرکت در چین به تازگی باتری‌های سرب-اسید تقویت‌شده با گرافن را روانه بازار کردند و ادعا می‌کنند که مواد گرافن عملکرد باتری‌ها را افزایش می‌دهد. در حالی که بررسی محتوای دقیق و ترکیب این باتری‌ها دشوار است، اما به نظر می‌رسد که گرافن بالاخره وارد بازار باتری‌ها شده است.

اولین شرکت، باتری تیاننگ (Tianneng) است که باتری Deep Cycle Black Gold سری TNEH را عرضه کرد. این شرکت می‌گوید که گرافن عمر چرخه باتری‌ها را افزایش می‌دهد و عملکرد را در دماهای پایین بهبود می‌بخشد. سری TNEH در مقایسه با باتری‌های غیرگرافنی این شرکت، 20 درصد عمر چرخه بیشتری را ارائه می‌دهد. همچنین همین باتری ۵ درصد افزایش ظرفیت در دماهای پایین را فراهم می‌کند.

شرکت دوم زوپای پاور (Xupai Power) است که یک باتری سرب-اسید تقویت شده با گرافن را با مدل 6-DZF-22.8  عرضه کرد. متاسفانه، اطلاعات بیشتری در مورد این باتری در دسترس نیست، اما شرکت ادعا می‌کند که این باتری چگالی بالاتری را در مقایسه با باتری‌های غیرگرافنی خود ارائه می‌دهد.

در آخر، شرکت چاووی پاور (Chaowei Power) حضور دارد که یک باتری جدید تقویت‌شده با گرافن را عرضه کرده است، که ۲۰ درصد بهبود در چگالی انرژی و طول عمر بیشتر (به عنوان مثال چرخه‌های شارژ/دشارژ بیشتر) را نشان می‌دهد. گرافن همچنین به بهبود مقاومت دمای پایین باتری‌های معمولی این شرکت کمک می‌کند. این شرکت می‌گوید که باتری تقویت‌شده با گرافن خود یک "پیشرفت تحول‌آفرین" است.

چاووی اولین باتری سرب-اسید گرافنی خود را در سال 2017 عرضه کرد، اما در آن زمان مشخص نبود که آیا از مواد گرافن واقعی استفاده می‌کند یا خیر. با توجه به اطلاعات بدست آمده، این شرکت اکنون از مواد گرافنی با کیفیت بالا برای دستیابی به افزایش عملکرد واقعی استفاده می‌کند.