ثبت پتنت پوشش ضد خوردگی با بهره‌گیری از نانوپلاکت‌های گرافن

پوشش ضد خوردگی شرکت اپلاید گرافن متریالز، پتنت انگلستان را دریافت کرد.
ثبت پتنت پوشش ضد خوردگی با بهره‌گیری از نانوپلاکت‌های گرافن

شرکت اپلاید گرافن متریالز (Applied Graphene Materials) برای کاربردهای پوشش ضد خوردگی مبتنی بر آب، پتنت انگلستان را دریافت کرده‌است.

نوآوری اپلاید گرافن متریالز در زمینه ضد خوردگی به استفاده از نانوپلاکت‌های گرافن مربوط می‌شود، که نشان داده شده است که خواص مانع بسیار مؤثری را ارائه می‌کند و از طریق استفاده از دسپرسیون‌های با کارایی بالا، پیشگیری از خوردگی در رنگ‌های مبتنی بر حلال را افزایش می‌دهد.

به گفته اپلاید گرافن متریالز، این توسعه فناوری، سیستم‌های پرایمر را قادر می‌سازد تا به عملکرد رتبه‌بندی خوردگی رده C3 یا C4 مطابق با ISO 12944 دست یابند که شامل محیط‌های معمول مانند محیط‌های شهری و صنعتی، آلودگی متوسط گوگرد دی‌اکسید، یا مناطق ساحلی با شوری کم و متوسط است.

آدریان پاتس، مدیر اجرایی اپلاید گرافن متریالز گفت: «هزینه جهانی خوردگی قابل توجه است و فشار فزاینده‌ای در صنعت پوشش بین‌المللی برای کاهش و در نهایت حذف وابستگی به ترکیبات آلی فرار مضر (VOCs) وجود دارد. حرکت به سمت راه‌حل فناوری مبتنی بر آب، هدف اصلی بسیاری از مبتکران پوشش‌های محافظ است. غلبه بر چالش پراکندگی نانوپلاکت‌های گرافن در چنین پوشش‌هایی، زمینه توسعه قابل توجهی برای تیم فنی AGM بوده است، و من خوشحالم که این فناوری منجر به پوشش دارای پتنت شده است.»

او افزود: «فناوری محصول پراکنده جدید، ابزار جدیدی را در فرمولاسیون سیستم‌های مبتنی بر آب به صنعت پوشش ارائه می‌دهد. این امر فرصت بیشتری برای کاهش شکاف در عملکرد پوشش مبتنی بر حلال و آب با امکان استفاده از مواد نانوپلاکتی گرافن فراهم می‌کند و در نتیجه از دور شدن از محصولات مبتنی بر حلال پشتیبانی می‌کند.»

نانومحصول ایرانی؛ هیت سینک

نانومحصول ایرانی؛ هیت سینک

شرکت نانوآبکار ایساتیس با استفاده از پوشش آلومینای نانو متخلخل، هیت سینک تولید کرده است. هیت سینک عایق الکتریکی و هادی حرارتی است؛ بنابراین می‌تواند به‌صورت مشترک برای چیپ‌هایی که پایه متصل به قسمت دفع حرارت دارند استفاده شود. در این حالت احتمال ب...