فرصت تجاری‌سازی ایده‌های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان

شرکت لینکران با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با تجاری‌سازی ایده‌های جدید جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فرصت تجاری‌سازی ایده‌های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان را برگزار می‌کند.
فرصت تجاری‌سازی ایده‌های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان

مواد نوآورانه ساختمانی آیندهٔ صنعت ساخت و ساز را بنا می‌کنند. دانشمندان و فناوران در سرتاسر جهان در حال تحقیق و توسعهٔ مواد ساختمانی جدید و تکامل فناوری‌های از قبل ایجاد شده‌ای هستند که ارزش خود را در صنعت ساخت و ساز نشان داده‌اند. این مواد و فناوری‌ها باید کارا، با دوام، قابل بازیافت و بدون ریسک باشند. مواد جدید علاوه بر افزایش کارایی ساختمانها از نظر مصرف انرژی و تولید ضایعات و افزایش ایمنی، می‌توانند جلوهٔ جدیدی به ساختمان‌ها و در نتیجه به شهرها ببخشند.

با توجه به نیاز کشور به روش‌ها و مصالح نوین ساختمانی، شبکه تبادل فناوری با همکاری شرکت لینکران در نظر دارد که طرح‌های نوآورانه در زمینه مصالح ساختمانی را جمع‌آوری کرده و از طرح‌های برگزیده تا صنعتی شدن حمایت کند. محورهای مدنظر در این فراخوان عبارتند از:

1 -مصالح ساختمانی نوین

2 -روش‌های ساخت و ساز نوین

3 -صرفه جویی در مصرف انرژی و آب

4 -تجهیزات نگهدارنده و تثبیت کننده نوین

5 -افزایش ایمنی ساختمان به خصوص در بحث حریق

6 -زیست سازگار کردن ساختمان و کاهش انتشار دیاکسیدکربن

 

ویژگی‌های طرح

طرح‌هایی که رویکرد علمی داشته باشند و همزمان از نظر کسب و کار نیز دارای توجیه باشند در اولویت پذیرش بالاتری قرار می‌گیرند.

•         از لحاظ بازار و کسب و کاری، طرح‌ها باید توجیه داشته باشند. (ساختار هزینه و درآمد به همراه نوع مشتریان و حجم

 بازار مخاطب در سال مشخص شود).

•         دارا بودن تیم با انگیزه و متخصص و همچنین توانمند.

•         بازار هدف و مشتریان مناسبی برای آن محصول وجود داشته باشد.

•         ایده دارای نوآوری باشد و در داخل کشور به تولید نرسیده باشد.

 

حمایت‌ها

ü      اعطای گرنت نقدی و آزمایشگاهی به تیم‌های برگزی ده به مبلغ 15 میلیون تومان

ü      اعطای جایزه نقدی 30 میلیون تومانی به نفر اول و 20 میلیون تومانی به نفر دوم

 

در مرحله اول، شرکت‌کنندگان می‌بایست حداکثر تا 25 دی، طرح مفهومی خود را در چارچوبی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، مدون و سپس از طریق سامانه به صورت آنلاین ثبت نمایند.

در پایان مرحله اول طرح‌های دریافتی در کمیته داوران ارزیابی شده و در نهایت، شرکت‌کنندگان برتر (اعم از فرد یا گروه) جهت ساخت نمونه آزمایشگاهی از طرح خود وارد مرحله دوم چالش خواهند شد. در مرحله دوم برگزیدگان می‌بایست الزاماً نمونه اولیه داشته باشند. در پایان مرحله دوم جهت انتخاب طرح برتر، مستندات فنی و اقتصادی و نیز نمونه آزمایشگاهی ارائه شده از سوی هر شرکت‌کننده توسط هیات داوران ارزیابی و برنده نهایی معرفی می‌شود.

 

منبع مطلب