اخبار حوزه مرکز برق و انرژی

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

فراخوان سرمایه‌گذاری در طرح‌های برتر حوزهٔ انرژی مبتنی بر فناوری‌نانو

صنایع نانوتک آینده (صنتا) با حمایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و همکاری چالش‌های فناوری و نوآوری (اینوتن) با هدف ایجاد فرصت رشد و سرمایه‌گذاری جهت ارتقاء طرح‌های دانش‌بنیان برطرف‌کننده نیاز بازار و تبدیل آنها به پروژه‌هایی موفق، فراخوان سرمایه‌گذا...

رقابت علمی؛ «کنز» نوآوران جهان اسلام را به چالش دعوت کرد

رقابت علمی؛ «کنز» نوآوران جهان اسلام را به چالش دعوت کرد

دومین دوره رقابت علمی «کنز» برگزار می‌شود تا دستاوردهای علمی و راه‌کارهای نوآورانه بین‌المللی جهان اسلام پاسخ‌گوی نیازها شود.

افتتاح کارخانه‌ای را برای تولید دیرک‌های تقویت‌شده با گرافن

افتتاح کارخانه‌ای برای تولید دیرک‌های تقویت‌شده با گرافن

گرافن‌گلس کارخانه‌ای را برای تولید دیرک‌های تقویت‌شده با گرافن برای خطوط انتقال برق و مخابرات، افتتاح می‌کند.

 چاپ پروسکایت‌ها در مقیاس صنعتی

چاپ پروسکایت‌ها در مقیاس صنعتی

دانشمندان در آلمان فرآیندهای چاپ سلول‎های خورشیدی پروسکایت را مورد بررسی قرار دادند و برخی از نتایج مهم را برای توسعه جوهرهای مناسب برای لایه‌نشانی سلول‎های پروسکایت بر روی یک بستر، به دست آوردند.

 انرژی‌های تجدیدپذیر

رویداد؛ پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی و دومین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر

پنجمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی و دومین جایزه ملی انرژی‌های تجدیدپذیر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در روز 26 آذر ماه سال جاری به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

آغاز تست نانوسیال مبدل حرارتی در نیروگاه طرشت

آغاز تست نانوسیال مبدل حرارتی در نیروگاه طرشت

متخصصین پژوهشگاه نیرو با همکاری متخصصین پژوهشگاه صنعت نفت و همچنین پژوهشگاه مواد و انرژی، به منظور اجرای پایلوت اعمال نانو افزودنی‌ها از شرکت بهره برداری نیروگاه طرشت بازدید نمودند.

 نانو ملات ترمیمی

اعمال نانو ملات ترمیمی در خطوط شبکه برق کشور

سازه‌ها و پایه‌های بتنی از اصلی‌ترین بخش‎های سیستم‌های انتقال و توزیع هوایی در صنعت برق می‌باشند که خوردگی و فرسودگی آن‌ها هزینهٔ هنگفتی را به صنعت وارد می‌کند. لذا استفاده از نانوپوشش ها بر روی سطح مقره، می‌تواند جهت رفع عملکرد ضعیف مقره ها مفید ...

 نمایشگاه انرژی افغانستان

رویداد؛ نمایشگاه انرژی افغانستان میزبان دانش‌بنیان‌های ایرانی

نخستین و بزرگ‌ترین نمایشگاه ایران در حوزه انرژی با موضوع آب، برق و مخابرات ایران در افغانستان میزبان دانش‌بنیان‌های ایرانی می‌شود.

LED های نانو ساختار

تولید LED های نانو ساختار با راندمان و کارایی بالا

استارت‌آپ NS Nanotech وابسته به دانشگاه میشیگان، نسل جدیدی از نمایشگرهای LED با راندمان و کارایی بالا را رونمایی می‌کند.

 بهبود سلول‌های خورشیدی

نانوذرات فلزی و بهبود سلول‌های خورشیدی

گروهی از محققان دانشگاه اوپسالا، در یک مطالعه جدید با موضوع «حفره‌های الکترونی داغ» به موفقیت چشمگیری در حوزه سلول‌های خورشیدی دست یافتند. از نتایج کار آنها می‌توان برای بهبود سلول‌های خورشیدی، واکنشهای فتوشیمیایی و حسگرهای نوری استفاده کرد. نتایج...