اخبار حوزه صنایع فلزی

ثبت پتنت پوشش ضد خوردگی با بهره‌گیری از نانوپلاکت‌های گرافن

ثبت پتنت پوشش ضد خوردگی با بهره‌گیری از نانوپلاکت‌های گرافن

پوشش ضد خوردگی شرکت اپلاید گرافن متریالز، پتنت انگلستان را دریافت کرد.

نانومحصول ایرانی؛ هیت سینک

نانومحصول ایرانی؛ هیت سینک

شرکت نانوآبکار ایساتیس با استفاده از پوشش آلومینای نانو متخلخل، هیت سینک تولید کرده است. هیت سینک عایق الکتریکی و هادی حرارتی است؛ بنابراین می‌تواند به‌صورت مشترک برای چیپ‌هایی که پایه متصل به قسمت دفع حرارت دارند استفاده شود. در این حالت احتمال ب...

نانومحصول ایرانی؛ نسوز جرم ریختنی پاتروکست

نانومحصول ایرانی؛ نسوز جرم ریختنی پاتروکست

گروه پاترون نسوز جرم ریختنی حاوی نانوذرات را جهت بهبود استحکام فشاری در گریدهای مختلف، متناسب با نیاز فولادسازان طراحی و تولید میکند.

نانومحصول ایرانی؛ سره الکترود نقطه جوش

نانومحصول ایرانی؛ سره الکترود نقطه جوش

شرکت آرتاش کامپوزیت محصولی را با نام تجاری آرترود روانه بازار کرده است که در صنایع خودروسازی، به ویژه در خط تولید بدنه در شرکت ایران خودرو، سایپا، خودرو قالب، رباط ماشین و فناوران صنعت پرتو به بهره‌برداری رسیده است.

پوشش آنتی اسپاتر و محافظ جوشکاری

نانومحصول ایرانی؛ پوشش آنتی اسپاتر و محافظ جوشکاری

شرکت «پرتو بهتاب شیمی البرز» پوشش آنتی‌اسپاتر حاوی جزء نانومتری تولید کرده است که برای انواع جوشکاری در حالات دستی و رباتیک و نیز در فلزات حساس به پاشش و سطوح شیشه‌ای و پلاستیکی استفاده می‌شود و راه‌حلی مؤثر و قطعی در جلوگیری از آسیب‌های جبران‌ناپ...

 سرمایه‌گذار در طرح‌های فناورانه حوزه معدن

جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های فناورانه حوزه معدن

یک شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه معدن، متالورژی و مواد پیشرفته با نام صدر فردا راه اندازی شد. اقدامی با همکاری ستاد توسعه فناوری‌های فوتویک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و حمایت شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین (تاصیکو) تا شاه...

بازیابی طلا با استفاده از فناوری نانو

بازیابی طلا با استفاده از فناوری نانو

یک شرکت استخراج معدن به صورت آزمایشی از پلیمرهای نانویی برای بازیابی طلا استفاده خواهد کرد.

معدن و متالورژی

فراخوان؛ شناسایی و جذب طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالورژی کشور

فراخوان «شناسایی و جذب طرح‌های فناورانه حوزه معدن و متالورژی کشور» منتشر شد تا فناوران مستقل و شرکت‌های دانش‌بنیان دارای ایده در این حوزه شناسایی شوند و از آنها برای رفع نیازها و ارتقای فناوری صنایع کمک گرفته شود.

فیلتر فومی سرامیکی

چالش نوآوری؛ ساخت فیلتر فومی سرامیکی جهت ریخته‌گری قطعات چدن

در ادامه چالش‌های نوآوری و فناوری نانو با هدف توسعه راهکارهای حل مشکلات صنعتی و رفع نیازهای فناورانه کشور، ستاد ویژه توسعه فناوری نانو اقدام به برگزاری چالش نوآوری «ساخت فیلتر فومی سرامیکی جهت ریخته‌گری قطعات چدن» می‌نماید.

صنایع ریخته‌گری

چالش نوآوری؛ افزایش کیفیت سنگ موس (ساب) مورد استفاده در صنایع ریخته‌گری

ستاد ویژه توسعه فناوری نانو چالشی به نام چالش نوآوری «افزایش کیفیت سنگ موس (ساب) مورد استفاده در صنایع ریخته‌گری» را در دست اجرا دارد. علاقه‌مندان به این چالش می‌توانند طرح های خود را آماده و برای ثبت‌نام اقدام کنند.