آشنایی با شرکت کاوش یاران؛ سازنده سیستم‌های پلاسمای سرد

شرکت کاوش یاران فن پویا یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و ساخت سیستم‌های پلاسمایی اتمسفری می‌یاشد. جت پلاسمای سرد اتمسفری و پلاسمای سوپرآرک از جمله محصولات آنست که در صنعت کاربردهای مختلفی دارد، که به آن می‌پردازیم.

شرکت دانش بنیان کاوش یاران فن پویا در سال 1390 با نام شرکت پالس ترونیک در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، با بهره‌گیری از متخصصان فوتونیک و پلاسما کار خود را آغاز کرد. این شرکت در زمینه ساخت و طراحی سیستم‌های پلاسمایی، ادوات پیشرفته آزمایشگاهی و کاربرد آن‌ها در صنایع مختلف فعالیت دارد. سیستم‌های ساخت این شرکت در صنایعی همچون صنعت خودرو، صنایع ساخت و تولید، صنعت بسته‌بندی، صنعت برق و الکترونیک و صنعت چاپ کاربردهای متنوعی دارد. از جمله این کاربردها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش چسبندگی پوشش‌ها به زیرلایه
  • افزایش رنگ‌پذیری
  • بهبود چاپ‌پذیری

      

در اینجا با دو نوع از این سیستم‌های پلاسمای سرد اتمسفری ساخت این شرکت آشنا می‌شویم.

جت پلاسمای سرد اتمسفری

جت پلاسمای سرد اتمسفری با تولید عوامل فعال شیمیایی و ذرات باردار شامل الکترون‌ها و یون‌ها امکان تثبیت چاپ و بهبود چسبندگی را فراهم می‌کند. چسباندن برخی سطوح بدون استفاده از چسب و تنها با فعال‌کردن شیمیایی آن‌ها با پلاسما، اثربخشی بسیار چشمگیرتر و ماندگارتر نسبت به روش‌های معمول کرونا و جرقه‌گیری، آهنگ پردازش بالا و مناسب برای مقاصد مختلف صنعتی، هزینه رایج پایین و دارای صرفه اقتصادی، استفاده از هوا به عنوان گاز پردازش‌کننده از جمله قابلیت‌ها و کاربری‌های این دستگاه است که می‌توان به آن اشاره نمود. جت‌های پلاسمای ساخت شرکت کاوش یاران قابلیت پردازش سطوح فلزی و غیرفلزی را دارد و برای مصارفی چون تثبیت چاپ بر روی فلز، شیشه، پلاستیک و سیم، بهبود چسبندگی، آب‌بندی چراغ اتومبیل کاربرد دارد.

 این جت‌های پلاسمایی با دو نام تجاری ACPJ-16A و ACPJ-16AR عرضه شده است که هر کدام بر اساس سفارش مشتری قابلیت ساخت در ابعاد صنعتی را دارد.

 

 

 

ACPJ-16AR ACPJ-16A

پلاسمای سوپرآرک

پلاسمای سوپرآرک تجهیزی کارآمد و پایدار برای تولید پلاسمای‌سرد در فشار اتمسفری می‌باشد. این سیستم که برای پردازش سطوح "نارسانا" طراحی شده است، با تولید پلاسمای غیرحرارتی منحصربه‌فرد با چگالی پلاسمای نسبتاً زیاد، دمای الکترونی بالا و گونه‌های شیمیایی فعال متعدد می‌تواند سبب پردازش سطوح و تغییر خصوصیات آن گردد.

سیستم Plasmatech-15A با پردازش ساده و راحت سطوح پیچیده غیرفلزی با سرعت، زمان و فاصله قابل تنظیم از پلاسما، اتوماسیون پردازش، برخی از ویژگی‌های قابل دسترس این سیستم برای دستیابی به بهترین نتیجه می‌باشد.

برخی از مشخصات شاخص سیستم Plasmatech-15B مانند کار در فشار اتمسفری در دمای پایین، هزینه کم، قابلیت حمل‌ونقل و قابلیت آن برای پردازش در سه بعد سبب شده است که برای کاربردهای صنعتی و تحقیقاتی گسترده‌ای مانند پردازش سطح، تجزیه ترکیبات شیمیایی، میکروب‌زدایی و …. مناسب باشد.

Plasmatech-15B Plasmatech-15A

در صورتیکه به اطلاعات بیشتر در موارد فوق علاقه‌مند هستید، می‌توانید به سایت ما به آدرس http://www.coldplasma.nanoindustry.ir/news مراجعه نمایید. همچنین به‌منظور بهره‌گیری از پلاسمای سرد و ثبت تقاضای صنعتی برای همکاری در این زمینه می‌توانید درخواست خود را از طریق ایمیل coldplasama@nanoindustry.ir و یا ارتباط آنلاین در تلگرام http://t.me/PlasmaAdmin با ما در میان بگذارید.