نانو کامپوزیت های زیست تخریب پذیر برای بسته بندی مواد غذایی

اخیرا ورود فناوری نانو به حوزه بسته بندی تحولی اساسی در ارائه بسته بندی هایی جدید با ویژگی های متفاوت از بسته بندی های معمولی ایجاد نموده است. در این نوع از بسته بندی ها استفاده از مواد نانومتری مانند نانورس، نانوذرات اکسید فلزی و ... در زمینه پلیمری به شکل چشم گیری استحکام و نفوذپذیری بسته بندی را بهبود داده و این نوع از بسته بندی را به عنوان یک گرینه امیدبخش با پتانسیل بالای تجاری جهت تضمین سلامت و کیفیت غذا در صنعت بسته بندی مواد غذایی معرفی نموده است.

صنعت بسته بندی یکی از مهم ترین صنعت ها در دنیای امروز است، به طوری که 2% از تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته را به خود اختصاص می دهد. دراین میان بسته بندی صنایع غذایی بیش از 50% از این بازار را به خود اختصاص داده است. با توجه به برآوردهای انجام شده این رقم به طور دائم از نظر اهمیت و حجم بازار در حال افزایش است.

فایل کامل گزارش از اینجا قابل دریافت است.
کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنعت چاپ و بسته بندی

کاربردهای فناوری پلاسمای سرد در صنعت چاپ و بسته بندی

از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در صنعت چاپ و بسته‌بندی در دنیا وجود دارد، می‌توان به چسبندگی سطحی آنها اشاره کرد. در این گزارش صنعتی، این چالش بررسی شده و پلاسمای سرد به عنوان راهکار حل آن معرفی شده است. این فناوری اخیرا به‌عنوان یکی از روش‌های پردازش ...